عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از عدم ارائه گزارش استانی بودجه به نمایندگان از سوی این سازمان انتقاد کرد و گفت: دیوان محاسبات در استان ها تعاملی با نمایندگان ندارد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، مهدی سنایی در نشست علنی امروز و پس از قرائت گزارش عملکرد چهارساله دیوان محاسبات کل کشور از سوی رحمانی فضلی در تذکر ماده ۲۱۸ آیین نامه داخلی  گفت: براساس اصول ۵۴ و ۵۵ قانون اساسی نظارت مجلس بر اجرای بودجه سالانه کل کشور بر عهده دیوان محاسبات است.
نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی با بیان این که اقدامات دیوان محاسبات در چهار سال گذشته قابل تحسین است، افزود: در عین حال نظارت بر بودجه تنها مربوط به بودجه کلان کشور نیست بلکه مربوط به بودجه تفکیک شده در استان ها و شهرستان ها هم است.
وی با بیان این که ما این موضوع را در اواسط کار مجلس هشتم به دیوان محاسبات تذکر داده بودیم، تصریح کرد: متاسفانه دیوان به درخواست ما توجهی نداشت.
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: در حالی که بخش عمده ای از بودجه کشور در استان ها هزینه می شود متاسفانه دیوان محاسبات در استان ها تعاملی با نمایندگان ندارد.
سنایی ادامه داد: براساس اصول ۷۶ و۸۴ قانون اساسی نمایندگان حق تحقیق و تفحص و اظهارنظر در امور بودجه و کشور را دارند که ابزار نظارتی آنها دیوان محاسبات است، این در حالی است که دیوان محاسبات حتی یک صفحه از گزارش استانی بودجه را به نمایندگان  نمی دهد.
لاریجانی با رد تذکر سنایی با بیان این که دیوان محاسبات گزارش مبسوطی از عملکرد خود در نشست علنی امروز قرائت کرد از آقای رحمانی فضلی تقاضا کرد تا درباره عدم ارائه گزارش استانی به نمایندگان توضیح دهد./ب2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار