استاندار خراسان رضوي گفت: كارآمد شدن تسهيلات اختصاص يافته به بخش كشاورزي در گرو افزايش سهم كشاورزی از عوايد توليدات اين بخش است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد و به نقل از روابط عمومي استانداري خراسان رضوي، محمود صلاحي در جلسه كارگروه توسعه بخش كشاورزي استان با تاكيد بر لزوم احقاق حق كشاورزان افزود: توسعه كشاورزي تنها در گرو توزيع پول و اعتباراتنيست بلكه بايستي باگرفتن تصميماتي مبتني بر آسيب شناسي اين حوزه، از انتقال قسمت بيشتر سود اين بخش به واسطه ها و دلالان جلوگيري نماييم.

وي تصريح كرد: اين تسهيلات بايستي در نهايت منجر به توانمندسازي و تقويت بنيه مالي كشاورزان، افزايش توليد و كاهش قيمت تمام شده محصولات كشاورزي براي مصرف كنندگان شود.

رييس كارگروه بخش كشاورزي خراسان رضوي ايجاد تعاوني هاي عرضه محصولات كشاورزي را گامي موثر در جهت تحقق اين هدف دانست و روساي كارگروه هاي شهرستاني توسعه بخش كشاورزي و مديران استاني مرتبط را موظف به پيگيري اين موضوع تا رسيدن به نتيجه نهايي نمود.

وي با اشاره به وضعيت منابع آبي استان اظهار داشت: تصفيه حداقل 70 درصد پساب هاي قابل استحصال و استفاده از آن در بخش كشاورزي با توجه به شرايط كنوني خراسان رضوي به لحاظ آب هاي زيرزميني و سطحي، داراي ضرورتي آشكار و توجيه عقلاني و اقتصادي است.

صلاحي همچنين با تشريح دلايل اهميت توسعه كشت گلخانه اي در استان اظهار داشت: خراسان رضوي باوجود داشتن شرايط لازم و همچنين نياز براي توسعه اين بخش از ميانگين كشوري در ايجاد مجتمع هاي كشت گلخانه اي عقب تر است.

استاندار خراسان رضوي ادامه داد: تمام شرايط لازم براي جبران اين عقب ماندگي و رفع بسياري از آسيب هاي حوزه كشاورزي در سال جاري مهيا است.

وي تغيير الگوي كشت را از ديگر اولويت هاي كارگروه استاني و شهرستاني توسعه بخش كشاورزي عنوان كرد و گفت: انتخاب هوشمندانه الگوي كشت متناسب با اقليم هر منطقه و كشت محصولات نيازمند به آب كمتر مانند زعفران و آلوئه ورا از جمله مواردي است كه بايستي مد نظر اعضاي اين كارگروه ها در گرفتن تصميماتشان باشد./س

برچسب ها: کشت ، گلخانه ، عقب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.