روزنامه فیگارو فرانسه طی گزارشی، در شماره اخیر خود، از کمک تسلیحاتی عربستان و قطر با نظارت سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سی آی ای) از طریق خاک ترکیه، پرده برداشت.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران؛ جورج مالبرونو نویسنده این گزارش از سفر ۴۰ تروریست به ترکیه برای دریافت تسلیحات سبک و سنگین جنگی که از طرف کشورهای حامی تروریست در سوریه به مناطق مرزی ترکیه فرستاده شده خبر داد و گفت: ارتش عربستان و قطر با همکاری با سازمان اطلاعات آمریکا مقادیر زیادی موشک (آر پی جی ۹) و تیربار به گروهک های تروریستی تحویل داده است و آنها را برای عملیات تروریستی و خرابکارانه بیشتر در سوریه مسلح کرده است.
 
مالبرونو در ادامه می افزاید: برخی از کشورهای عربی همچون عربستان و قطر و کشورهای غربی در چند ماه گذشته بیشترین تلاش را برای سرنگونی بشار اسد و سیطره بر امور داخلی سوریه انجام داده اند که تاکنون با مقاومت دولت و ملت سوریه مواجه شده اند و در اقدامات خود ناکام مانده اند.
 
وی همچنین به نقل از یکی از تروریست ها در سوریه می نویسد؛ ارتباطات زیادی بین فرماندهان گروهک های تروریستی با مقامات عربستان، قطر، ترکیه و آمریکا وجود دارد و بیشترین تسلیحات قاچاق به سوریه را این کشورها از طریق مرزهای ترکیه و لبنان به سوریه وارد می کنند و حداکثر تلاش خود را برای ناامنی و بی ثباتی و کشتار غیرنظامیان در سوریه انجام می دهند.

برچسب ها: فیگارو ، سوریه ، عربستان ، تریکه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار