سازمان آزاديبخش فلسطين روز گذشته کمک مالي فوري کشورهاي عربي را خواستار شد تا تشکيلات خودگردان فلسطيني بتواند به تعهدات مالي خود عمل کند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز ؛ کميته اجرايي سازمان آزاديبخش فلسطين در بيانيه اي که بعد از نشست اين کميته صادر شد و ياسر عبدربه آن را قرائت کرد آمده است، اين کميته از همه کشورهاي عربي برادر مي خواهد فورا در حل بحران مالي شديدي که تشکيلات خودگردان با آن مواجه است مشارکت کنند.

اين بيانيه مي افزايد، ادامه يافتن اين وضع در کوتاه مدت اوضاع تشکيلات خودگردان و ثبات نهادهاي آن و همچنين امنيت اجتماعي و ملي فلسطيني ها را تهديد خواهد کرد که پيامدهاي منفي و وخيم داخلي و منطقه اي خواهد داشت. 

براساس اين گزارش ، تشکيلات خودگردان حقوق حدود يکصد و شصت هزار کارمند را مي پردازد که در بخش هاي اداري و نظامي فعاليت دارند. اين تشکيلات براي پرداخت بخشي از اين حقوق به کمک هاي کشورهاي عربي و غيرعربي وابسته است. 

تشکيلات خودگردان در نيمه نخست ماه ژوئن نيز با انتشار بيانيه اي اعلام کرده بود استقراض دولت از سيستم بانکي فلسطين به حداکثر سقفي رسيده است که بانکها قدرت تحمل آن را دارند. بر اساس اين بيانيه، بانک هاي فعال در سرزمين هاي فلسطيني در دو ماه اخير بيش از سيصد ميليون دلار به تشکيلات خودگردان وام دادند و ديگر بدون دريافت پول از کشورهاي کمک کننده به فلسطيني ها قادر به افزايش اين وام نيستند.
 
در بيانيه سازمان آزاديبخش فلسطين اوضاع مالي تشکيلات خودگردان بدتر از هر زماني در گذشته توصيف شده است که مداخله سريع براي پايان دادن به اين وضع را ايجاب مي کند زيرا تشکيلات خودگردان در آستانه ماه مبارک رمضان قادر به پرداخت حقوق کارکنان خود و تامين هزينه هاي ضروري و فوري موسسات اقتصادي نيست. 

احمد مجدلاني وزير کار در دولت سلام فياض به رويترز گفت، علت بحران مالي کنوني پايبند نبودن طرفهاي کمک کننده از جمله شماري از کشورهاي عربي به تعهداتي است که به تشکيلات خودگردان داده اند. وي افزود، درآمدهاي تشکيلات خودگردان از محل ماليات هاي داخلي يا عوارضي که از طرف اسرائيلي مي گيرد براي عمل به تعهدات تشکيلات خودگردان کافي نيست.

وي کسري بودجه تشکيلات خودگردان را يک ميليارد و دويست ميليون دلار اعلام کرد که بايد با کمک مالي مستقيم به خزانه تشکيلات خودگردان تامين شود.
برچسب ها: فلسطین ، عربی ، کمک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار