در صورت پیشرفت مذاكرات ژنو، روسیه پیشنهاد میزبانی دور بعدی مذاكرات بین المللی پیرامون مسایل سوریه را خواهد داد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه،روسیه پیشنهاد برگزاری چنین مذاكره ای در مسكو را خواهد داد.

این منبع افزود: بر اساس برنامه های قبلی، سوری ها نیز در این نشست نماینده ای خواهند داشت.

منابع آگاه گفتند: ممكن است پیشنهاد برگزاری نشست بعدی در مسكو را ارائه كنیم اما این موضوع بستگی به نتایج نشست امروز خواهد داشت.

روسیه پیش تر به دلیل حذف ایران از جمع كشورهای مذاكره كننده در اجلاس ژنو، مراتب اعتراض شدید خود را اعلام كرده بود.

روز گذشته نیز وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه ای اعلام كرد: روسیه موضع اصولی خود را در قبال مساله سوریه تغییر نمی دهد و مسكو همچنان بر تعیین سرنوشت سوریه توسط مردم این كشور تاكید دارد.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه، نشست بین المللی ژنو گام مثبتی برای جستجوی امكان تقویت زمینه توافق بین المللی در باره آغاز مذاكرات در سوریه ارزیابی شده است.

روسیه بر خلاف كشورهای غربی به سركردگی آمریكا كه از مسایل سوریه برای مداخله جویی در این كشور سوء استفاده می كنند، تلاش دارد تمام مسایل كشور سوریه با مشاركت طرف های سوری و بدون مداخله خارجی از طریق مذاكره و گفت و گوی سیاسی حل و فصل شود.

همچنین گریگوری بردنیكوف نماینده روسیه در شورای حكام آژانس بین المللی انرژی اتمی، ساعاتی پیش اعلام كرد كشورش خواستار برگزاری كنفرانس بین المللی ایجاد منطقه عاری از سلاح های كشتار جمعی در خاورمیانه است.


برچسب ها: روسیه ، سوریه ، میزبانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار