فیلم / بازدید اوباما مناطق تخریب شده کلرادو

رئيس جمهور آمريکا از مناطق تخريب شده بر اثر آتش سوزي در ايالت کلرادو بازديد کرد.

به گزارش گروه به نقل از تلويزيون اللؤلؤه نيروهاي رژيم برخي از مغازه ها را که درهاي آنها قفل بود باز کردند و به تفتيش آنها پرداختند.
در حالي که بحران سياسي بحرين به جاهاي باريک کشيده شده است رژيم اين کشور تاکيد دارد نشان دهد راه حل امنيتي تنها راه حلي است که در اختيار دارد.
اين در حاليست که گذشت روزهاي متوالي از بحران بحرين نشان داده است برخورد امنيتي اوضاع را بدتر و به حل مشکلات سياسي هيچ کمکي نمي کند.

به گزارش گروه چند رسانه ای باشگاه خبرنگاران، باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا روز جمعه براي بازديد از مناطق تخريب شده بر اثر آتش سوزي جنگلي در کلرادو وارد اين ايالت شد. آتش سوزي اخير که اوباما آن را «فاجعه بزرگ» توصيف کرده است، سيصد و چهل و هفت خانه مسکوني را تخريب و سي و پنج هزار نفر از ساکنان دومين شهرِ بزرگ کلرادو را وادار به تخليه منازلشان کرده است. دود حاصل از آتش سوزي جنگلي کلرادو که مقامات آن را بدترين آتش سوزي در تاريخ اين ايالت مي دانند، بر فراز کوه هاي راکي ديده مي شد. آتش سوزي هاي جنگلي کلرادو  موسوم به والدو کانيون تاکنون دستکم يک قرباني داشته است.
شعله هاي مهار نشده آتش روز سه شنبه هفته گذشته نيز مناطق مسکوني در شمال شرق کلرادو اسپرينگز را در بر گرفت و حتي محوطه دانشکده نيروي هوايي ارتش آمريکا را تهديد کرد. مقامات آتش نشاني کلرادو در نشستي خبري اعلام کردند کاهش وزش باد که روز سه شنبه به مهار آتش سوزي کمک کرده بود، احتمالا اين هفته نيز ادامه خواهد داشت. به گفته آتش نشانان هم اکنون پانزده درصد آتش سوزي ها مهار شده است. در تصاوير هوايي از مناطق آتش سوزي نيز مي توان محله هايي را ديد که به خاکستر تبديل شده اند و شعله هاي آتش، خانه ها را يکي پس از ديگري مي بلعد.
اوباما پس از بازديد از مناطق حادثه ديده در جمع خبرنگاران گفت يکي از نکات اسف بار درباره اين آتش سوزي ها ماهيت آنها است که گاه مي بينيم خانه اي در يک سو کاملاً سالم مانده است و خانه ديگري در همان نزديکي کاملاً تخريب شده است. اما با زحمات آتش نشانان فوق العاده اي که اکنون با آنها ديدار داشتم، سه خانه مسکوني از خطر نجات يافتند. اين سه خانواده نيز ماموران آتش نشاني را مانند قهرمانان خود مي دانند. اوباما گفت ما بايد مطمئن شويم که بهترين تجهيزات و همه منابع لازم در اختيار آتش نشانان قرار بگيرد، اما اين خود ماموران آتش نشاني هستند که بايد شهامت داشته باشند و از همان ابتدا با اين روحيه قدم به محل حادثه بگذارند. مقامات کلرادو مي گويند بر اثر آتش سوزي ها در روز جمعه، سيصد و چهل و هفت خانه مسکوني در اين ايالت تخريب شده است و شعله هاي آتش هنوز هم بيست هزار واحد مسکوني را تهديد مي کند. در همين حال، پيتر کارِي فرمانده پليس کلرادو اسپرينگز نيز از پيدا شدن جسد يک نفر در ويرانه هاي برجاي مانده از خانه اي آتش گرفته خبر داد. اين پنجمين قرباني آتش سوزي هاي جنگلي کلرادو از آغاز سال نو ميلادي است.




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.