سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال گفت: متاسفانه فوتبال ما به خاطر کسانی که راس امور هستند و دانش ندارند به چالش کشیده می شود.

محمد مایلی کهن در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: مدت 14 سال در تیم فوتبال پرسپولیس به عنوان بازیکن، کاپیتان و کمک مربی حضور داشتم ولی این حضور داشتن در پرسپولیس سابقه محسوب نمی شود و کسی در باشگاه پرسپولیس پیشکسوت محسوب می شود که 6 ماه در این تیم بازی کرده است و برای توجه عزیزان باید تاکید کنم که از بهمن سال 1354 تا بهمن سال 1368 در تیم فوتبال پرسپولیس به طور مستمر حضور داشتم.

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: عزیزان می گویند اصلا محمد مایلی کهن در ورزش و فوتبال بوده است و قبول نمی کنند که 14 سال عمر خود را برای پرسپولیس خرج کردیم و کسانی در پرسپولیس پیشکسوت شناخته می شوند که از پرسپولیس از لحاظ مادی و مالی نفع برده اند.

وی ادامه داد: تیم فوتبال پرسپولیس در این مقطع از پایه های خود استفاده می کرد و بازیکنانی هم چون سعید عزیزیان، رضا عابدیان ، حسین عبدی و فریبرز مرادی کاپیتان های این تیم بزرگ شدند ولی این مسئله دیگر در تیم پرسپولیس اتفاق نیفتاده که بازیکنان پایه در بزرگسالان استفاده شوند.

مایلی کهن اضافه کرد: عدم مدیریت صحیح در فوتبال کشورمان و پرسپولیس تهران به جای رسیده است که حالا پرسپولیس از بازیکنان دیگر تیم ها استفاده می کند و دیگر مانند گذشته سرمایه ای ندارد که بتواند از سرمایه های خود استفاده کند.

وی ادامه داد: زمان حضورم در این تیم بزرگ بهترین دوران پرسپولیس در ایران و آسیا بود و سابقه نشان داده است که 10 سال قهرمان شدیم و قهرمان و نایب قهرمان جام در جام باشگاه های آسیا شدیم.

*عاشق سرمربیگری در پرسپولیسم

مایلی کهن در مورد سرمربیگری در تیم فوتبال پرسپولیس تهران تصریح کرد: من سال ها عاشق این هستم که یک روز سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس شوم و با تمام وجود برای این تیم خدمت کنم و اگر موثر و مفید نبودم از این تیم کنار می روم ولی تا به امروز کسی به من پیشنهاد سرمربیگری پرسپولیس را نداده است و من برای پرسپولیس آرزوی موفقیت می کنم .

وی ادامه داد: مربیانی هستند که موقع باخت خود را کنار می کشند و زمان بردن تیم خود را به عنوان عامل اصلی پیروزی می دانند و همیشه به دنبال منافع مادی و مالی در تیم فوتبال پرسپولیس هستند.

*فوتبال بیشتر از 110 و راهنمایی رانندگی تخصص می خواهد

سرمربی سابق تیم فوتبال سایپای البرز گفت: در جای به رویانیان عنوان کردم که فوتبال بیشتر از راهنمایی و رانندگی و 110 تخصص می خواهد اگر قرار باشد هر فردی مدیریت بلد باشد پس من را هم رئیس پلیس یا رئیس 110 یا راهنمایی و رانندگی بکنند ولی من تخصص این کارها را ندارم.

وی ادامه داد: تا دلتان بخواهد در فوتبال کشورمان استعداد داریم در شهرهای دور افتاده کشورمان بچه ها با پای برهنه روی خاک فوتبال بازی می کنند ولی مدیران ما بدل نیستند که این بازیکنان خوب را به رتبه بالای فوتبال برسانند در کارهای مان مدیریت نمی کنیم که تمام استعدادها هدر می رود .

مایلی کهن اضافه کرد: بازیکن 10 میلیارد پول می گیرد اولا نوش جانش که در مقابل کار خویش پول می گیرد ولی در ادامه رفتار یا بازی این فوتبالیست حرفه ای است و مدیران می توانند در قبال پولی که به این بازیکن می دهند با مدیریت صحیح به طور حرفه ای آنها را اداره کرد .

وی ادامه داد: لیونل مسی به اندازه فوتبال ایران پول می گیرد وقتی روز شنبه خوب بازی می کند و روز سه شنبه نیز بهتر از قبل ولی تا به حال شده از این بازیکن برتر دنیا بی نظمی و تعلل رخ دهد یا خیلی بد بازی کند.

مایلی کهن تاکید کرد: با مدیریت صحیح تمرین، تغذیه و مراقبت خیلی حرفه ای دنبال می شود در ایران پول را به بازیکنان می دهیم و سپس این بازیکن به حال خود رها می شود. وقتی مربی کارش تخصصی است پس مدیریت باشگاه نیز تخصص می خواهد.

 معدني مي توانست ما را به المپيک ببرد

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران در مورد تخصص در فوتبال تاکید کرد: مشکل ورزش ایران عدم آشنایی و تخصص مدیران است که وارد ورزش می شوند. وقتی در رشته ورزشی والیبال یک مربی جوان هم چون معدنی تیم ملی را همیشه در آسیا ، اول یا دوم می کرد خیلی زود این مربی را از کار برکنار می کنند. در صورتی که تیم ملي با سرمربيگري معدني استرالیا را همیشه مغلوب می کرد اگر معدنی را در کار خودابقا می کردند به طور حتم ما به المپیک 2012 لندن صعود می کردیم ولی عدم شناخت و آشنایی باعث این شد تا با ولاسکو بهترین مربی دنیا به المپیک نرویم. ولاسکو توانست هنر مربیگری اش را نشان دهد .
 
ولاسکو هنر سر مربيگري نداشت

وی ادامه داد: وقتی من از ورزش انتقاد می کنم ، تحصیلات ورزشی دارم و فوق لیسانس تربیت بدنی مدرک من است و به همین منظور درباره رشته های دیگر ورزشی تخصص دارم و در سال های گذشته مسئولیت ورزش را داشتم و مطمئن هستم که تیم ملی والیبال ایران انگیزه بالایی در مقابل صربستان داشت و امتیازهای زیادی را از این تیم قدرتمند گرفت وقتی در جاهای نیز از حریف خود جلو افتاد پس نباید بگویم که در مقابل صربستان انگیزه نداشتیم.

وی ادامه داد: در مسابقات ژاپن برای صعود به المپیک لندن باید والیبال ما چیزی به نام هنر سرمربی تیم را داشت که ولاسکو نتوانست این هنر را نشان دهد و در ضمن پس از پایان مسابقات این مربی را ابقا کردند ولی معدنی جوان را به زودی از کار خود برکنار کردند.

مایلی کهن اضافه کرد: ورزش، فوتبال و هر رشته دیگر ورزشی به تخصص نیاز دارد که پیشکسوت آن رشته می تواند آن ورزش را به صعود برساند و به خاطر عدم تخصص مدیران، مربیان خارجی پای به ورزش می گذارند که ورزش کشورمان به بیراهه می رود.

* پول و اعتبارمان را پای مربیان خارجی می ریزیم

وی ادامه داد: پول و اعتبار را به پای مربیان خارجی می ریزیم و عدم آشنایی مدیران به جایی رسید که بدون هیچ شناختی امثال دنیزلی را دوباره به پرسپولیس باز می گردانند و پول قرارداد را هم پیش از موعد مقرر به این مربی می دهیم و ابتدای فصل دنیزلی کل پول را از باشگاه پرسپولیس می گیرد و هم اکنون وضعیت پرسپولیس این گونه می شود که با اعتبار باشگاه بزرگی مثل پرسپولیس بازی می شود.

*چهار تا چهار تا می خورند بعد منتظرش هستند

* پرسپوليس چهارهفته منتظر دنیزلی بودند

مایلی کهن اظهار داشت: دنیزلی کار بی سابقه ای کرد تیم اش 4 هفته لیگ را 4 گل کم تر نمی خورد که این نتایج خجالت آور بود و مردم فقط پیشکسوت پرسپولیس را می شناختند که  سوال می کردند چرا پرسپولیس در هر بازی چهار تا چهار تا گل می خورد و هم اکنون نیز مسئولان پرسپولیس  4 هفته منتظر آمدن دنیزلی برای گرفتن سکان هدایت پرسپولیس هستند.

*مربی خارجی شناختی از فوتبال ما ندارد

سرمربی سابق تیم فوتبال سایپای البرز در مورد عدم شناخت مربیان خارجی از فوتبال ایران گفت: مربی خارجی تا 6 هفته اول عدم شناخت را باعث باخت های تیم می داند و سپس با سقوط تیم به انتهای جدول ذکر می کند که تیم را من نبسته ام و هیچ شناختی به بازیکنان نداشتم در حال حاضر مربی خارجی از تیم فوتبال پرسپولیس چه شناختی دارد که بازیکنان از قبل انتخاب شده اند.

*تیم فوتسال را با تبانی به آسیا می فرستیم

مایلی کهن در مورد تبانی در فوتسال گفت: مدیر عامل باشگاه می گوید که تیم من تبانی کرده است  مسئولان فوتسال می گویند که تبانی صورت نگرفته است و سپس تیم را به راحتی و بدون برنامه به رقابت های آسیایی می فرستیم با چه تدابیری این کارها در فوتسال انجام می شود و چه مدیریتی در این فوتبال انجام شده است.

وی در مورد سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان افزود: مدت ها قبل گفته بودم که نگران تیم ملی هستم کی روش از مهد فوتبال دنیا یعنی اروپا می آید و اصول حرفه ای فوتبال را به خوبی می داند پس از مرحله اول وی 60 روز در ایران نبودند و حتی جواب تلفن شان را هم نمی دادند.

وی ادامه داد: کی روش 3 بازی را با قطر مساوی کرد و با این نتایج ما جای او بودم چه کار می کردند و خیلی زود بر کنار می شویم پول را به پای این مربیان می ریزیم و خود نیز قربانی آنها می کنیم و استفاده لازم را از دانش آنها نمی بریم و متاسفانه ارزش های کشورمان را نیز سوال می رود.

* بازیکن در فوتبال حرفه ای 72 ساعت در اختیار سرمربی

مایلی کهن اضافه کرد: بازیکن تیم ملی باید 3 روز قبل از مسابقه در اختیار سرمربی باشد و سپس در اختیار باشگاهش قرار بگیرد و این سرمربی به اصلاح حرفه ای سعی در تعطیل لیگ ایران را دارد.

* راس امور در دستان بی دانش هاست

وی ادامه داد: فوتبال حرفه ای اعتقاد دارد که فوتبال باشگاهی و لیگ، همیشه بازیکن ساز است، مسابقات باعث ساخت بازیکنان قوی می شود و متاسفانه آنها که در راس امور هستند دانش لازم را ندارند و بی راحتی تصمیمات کی روش را در خلاف ، جام حذفی عملی می کنند و فوتبال باشگاهی ما باور می شود معدنی و بازیکن سازی صورت نمی گیرد./مح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار