مدیرعامل شركت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی گفت: مطلوبیت كیفی آب آشامیدنی استان 99.9 درصد است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبريز، پوررجب اظهار كرد: كنترل و پایش كیفی آب در آزمایشگاه آب استان یكی از فعالیت های روزمره این شركت است و بر اساس آزمایش های انجام شده كیفیت آب این استان در مطلوبیت بالایی قرار دارد.

وی افزود: آزمایشگاه كنترل كیفی آب آذربایجان شرقی پس از تهران بزرگترین و مجهزترین آزمایشگاه در این زمینه است كه علاوه بر استان برخی از استان های همجوار را نیز تحت پوشش دارد. وی ادامه داد: این آزمایشگاه بزرگترین آزمایشگاه معتمد استان بوده و چندین سال است كه به صورت متوالی مقام اول كنترل كیفی را در كشور كسب می كند.

 پوررجب با اشاره به اهمیت و ضرورت اجرای طرح شبكه فاضلاب در استان و دفع بهداشتی فاضلاب های خانگی، گفت: ایجاد شبكه فاضلاب یكی از ضروری ترین تاسیسات مورد نیاز جوامع بشری برای رعایت بهداشت عمومی محسوب می شود و براین اساس شركت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی با نگاهی كلان و با صرف هزینه های سنگین و تحمل مشكلات اجرایی پروژه، اقدام به احداث شبكه فاضلاب خانگی مبتنی بر استانداردهای زیست محیطی جهان كرده و با تلاش مستمر در ارتقای سطح بهداشت عمومی گامی بلند برداشته است.

مدیر عامل شركت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی عنوان كرد: بر این اساس در طول سال های گذشته این شركت علاوه بر اجرای عملیات مربوط به لوله گذاری شبكه فاضلاب در 17 شهر استان عملیات طرحهای فاضلاب را در دست اجرا دارد.

وی ادامه داد: شركت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی كارهای مهمی در بخش فاضلاب انجام داده و در این راستا 55درصد از جمعیت شهری استان از پوشش تاسیسات جمع آوری و دفع فاضلاب برخوردار هستند.

پوررجب گفت: شركت آب و فاضلاب استان در حال حاضر خدمات خود را در زمینه تامین و توزیع آب شرب بهداشتی در قالب 930 هزار فقره انشعاب آب و478 هزار انشعاب فاضلاب در 57 شهر ارایه می كند./س
برچسب ها: مطلوبیت ، کیفی ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.