دولت محترم در تصميم خود درباره تغيير استاندار قم تجديد نظر كند.

 به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، مجمع هماهنگی تشکل های دانشجویی قم در بیانیه ای به تبیین مواضع تشکل های این استان نسبت به تغییر استاندار قم پرداخت. متن بیانیه به شرح زیر است:

بسمه تعالي

دانشجو به عنوان قشر پيشرو و فعال و  با داشتن روحيه مطالبه گري و آزاد انديشي همواره اتفاقات جامعه پيراموني خود را رصد كرده و بايد اعلام نظر و موضع خود در مسائل مهم جامعه را وظيفه خود بداند. جنبش دانشجويي به ويژه در طول سه دهه پس از پيروزي انقلاب اسلامي همواره در صحنه هاي مختلف حضور موثري داشته است. بديهي است در استان مقدس قم نيز به دليل اينكه محل رويش نهال انقلاب اسلامي و بارور شدن آن بوده است، جنبش دانشجويي در كنار طلاب، فضلاء، و علماي گرانقدر و پا به پاي آنان حركت نموده است. از حدود يك سال قبل اصلي ترين تشكلهاي دانشجويي استان قم (شامل هشت تشكل بزرگ وفراگير دانشگاههاي استان) با شكل گيري مجمع هماهنگي تشكلهاي دانشجويي استان قم توانسته اند در عرصه فرهنگي و سياسي استان حضوري فعال داشته و در مسائل گوناگون نيز مواضع خود را اعلام نمايند.

طي روزهاي اخير اخباری از جلسه هیئت دولت شنیده شد مبنی بر تغيير ناگهاني در بالاترين سطح مديريت اجرايي استان قم که طی آن حجت الاسلام والمسلمین موسی پور از سمت استاندار قم برکنار و کرم رضا پیریایی به این سمت انتصاب شدند. مجمع هماهنگي تشكلهاي دانشجويي استان قم برخود لازم مي داند نكاتي را دراين خصوص اعلام نمايد:

1 – استان قم با داشتن ويژگي هاي منحصر به فرد همواره مورد توجه بوده و همه مسئولين بايد مقتضيات خاص قم را به عنوان فرصتي براي پيشبرد اهداف عاليه انقلاب اسلامي درنظربگيرند. توجه به دغدغه مندي مراجع معظم و علماي دلسوز و تذكرات آنها درباره مشكلات جامعه و همچنين تعامل با اين قشر بايد سرلوحه مسئولين قرارگيرد. بر همين اساس توجه به مواضع امام جمعه محترم جناب حجت الاسلام و المسلمين سعيدي و نماينده محترم و عضو جامعه مدرسين جناب حجت الاسلام آشتياني در نماز جمعه امروز قم درباره مسئله تغيير استاندار قم كه قطعاً با مشورت تعداد ديگري ازمراجع معظم و علماء بيان گرديد را ضروري دانسته و از دولت محترم درخواست عمل فوري به اين مطالبات را داريم.

2 – در شرايطي كه كمتر از يك سال به پايان دولت دهم باقي مانده است و همگان اذعان دارند پروژه هاي عمراني متعددي كه در اين دولت در قم آغاز شده و در حال انجام است چهره قم را دگرگون كرده است، تغيير در عالي ترين سطح اجرايي استان بر احتمال ناتمام ماندن اين پروژه ها مي افزايد. علاوه بر آن نياز شديد به هماهنگي دستگاههاي اجرايي استان در مبارزه با معضل گراني روزافزون نيز ثبات مديريتي دراستان را مي طلبد. از سوي ديگر  باقي بودن كمتر از يك هفته به جشنهاي  با شكوه نيمه شعبان و حضور ميليونها زائر در قم هم ادعاي انتخاب بدترين زمان ممكن براي تغيير استاندار قم را ثابت مي كند.

3 – انتخاب فردي كه در زمان حضور در محل ماموريت قبلي خود حاشيه هاي فراواني داشته براي سمت استانداري قم، موجب نگراني مسئولين دلسوز قم ازجمله مواضع امروز در نماز جمعه قم شده به نحوي كه با پيچيدگي و حساسيت موجود در فضاي سياسي قم انتقال اين حاشيه ها به قم موجب نگراني اين عزيزان شده است. مهمترين نقطه نگراني درباره اين فرد نيز نداشتن روحيه تعامل با حوزه هاي علميه و گرايش به طيف فكري و افراد خاصي است كه هيچ جايگاهي در قم ندارند. مجمع هماهنگي تشكلهاي دانشجويي استان قم نيز ضمن تاكيد بر اين نگراني از دولت محترم مصراً  درخواست تجديدنظر در تصميم خود را دارد.
برچسب ها: بیانیه ، قم ، تشکل ، دانشجو ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار