معاون وزير راه و شهرسازي از اتمام عمليات اجرايي 23 كيلومتر از باند دوم محور گدوك-پل سفيد خبر داد و گفت: با افتتاح اين مسير يكي از پرخطرترين گردنه‌هاي كشور با دو دستگاه تونل به دو مسير رفت و برگشت مجزا تبديل خواهد شد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومي شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور،احمد صادقي افتتاح اين محور را موجب دو خطه شدن گردنه پرخطر گدوك يا چپ دره عنوان كرد و افزود: :اين پروژه به عنوان قسمتي از باند دوم محور رودهن-فيروزكوه-قائم شهر با هدف كاهش ترافيك و تصادفات جاده اي و ايمني بيشتر بين استان هاي تهران و مازندران احداث شده است.
وي يادآور شد: پيش از اين وسايل نقليه در مسيرهاي پرخطر در گردنه از روبروي هم عبور مي‌كردند كه سوانح زيادي را منجر مي‌شد اما امروز با بهره برداري از اين 23 كيلومتر، تونل مسير به صورت رفت و برگشت با احداث دو دستگاه تونل از هم جدا شده است
صادقي ادامه داد: در اين مسير علاوه بر تونل چژ دره تونل ديگري نيز به نام تونل ورسك وجود دارد كه خروچي آن در دره ورسك نمايان مي شود.
مديرعامل شركت ساخت و توسعه احداث اين محور را به علت شرايط متنوع اقليمي مسير نيازمند عمليات مهندسي بسيار پيچيده عنوان كرد و گفت: كوهبري، خاكريزي، اجراي تونل و گالري، اجراي ديوارهاي حائل و آبروها، عمليات روسازي و اجراي پل هاي خاص از جمله اقدامات انجام شده جهت احداث اين 23 كيلومتر بوده است.
صادقي همچنين عبور خط لوله نفت، بنزين، فيبر نوري، ترافيك سنگين محور و وجود زمين هاي كشاورزي را از ديگر مشكلات پيش رو جهت انجام اين پروژه دانست.
معاون وزير راه و شهرسازي اين تونل را بخشي از بزرگراه 210 كيلومتري رودهن-فيروزكوه عنوان كرد و گفت: این بزرگراه از مسیر های تهران، رودهن و سواد کوه گذشته و به قائم شهر ختم می شود و به عنوان جاده ترانزیتی از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و در کاهش محورهای ارتباطی هراز و کندوان نقش مهمی دارد./عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار