يک کارشناس مسائل سياست خارجي، شرايط حال حاضر عراق را معلول تضارب آرا و مخالفت گروه هاي مختلف سياسي عراق با نوري المالکي دانست و افزود: تنها راه عبور عراق از اين بحران، وحدت بين گروه هاي سياسي اين کشور با دولت است.

حسن هاني زاده در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با بيان اينکه تشديد موج خشونت ها در عراق بعد از صدور حکم جلب طارق الهاشمي ناشي از وقوع اختلاف بين دولت و گروه هاي سياسي در اين کشور است، گفت: فرار طارق الهاشمي به ترکيه موجب شد تا طيف هايي مشخص به تشديد ناامني ها در اين کشور دامن بزنند.

وي هدف اصلي اين خشونت ها را سرنگوني دولت نوري المالکي خواند و افزود: آرامش در عراق، از طريق گفتمان ملي با شرکت همه طيف هاي سياسي صورت مي پذيرد و در غير اين صورت شاهد تشديد موج درگيري ها در اين کشور خواهيم بود که شرايط را براي اين دولت سخت تر خواهد کرد.

اين کارشناس سياست خارجي با اشاره به حمايت آمريکايي ها از مخالفان نوري المالکي، تصريح کرد: دولتمردان آمريکا از يک سو به دليل مواضع نخست وزير عراق در رابطه با اين کشور خواستار سرنگوني المالکي هستند و از سوي ديگر به دليل وابستگي شديد رئيس فهرست العراقيه به غرب، به ويژه آمريکا خواستار به قدرت رسيدن اياد علاوي هستند.

هاني زاده درباره مواضع جمهوري اسلامي ايران در اين رابطه گفت: در حال حاضر تمام تلاش ايران در راستاي جلب رضايت همه طيف هاي سياسي از طريق گفتمان ملي براي خروج از وضعيت فعلي در عراق است.
/ش3
برچسب ها: وحدت ، عراق ، بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار