رئیس مرکز بهداشت استان بحث تبلیغات و فرهنگ سازی را مهمترین وجه اجرای طرح پزشک خانواده عنوان کرد و افزود: با همکاریهای سیستماتیک که رسانه ی ملی یکی از پایه های سیستم بهداشت محسوب می شود این طرح می تواند به نحو احسن در بین مردم اجرا شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبريز، دکتر کوشاامروز در جلسه ی هماهنگی اجرای طرح پزشک خانواده با همکاری صدا و سیما با بیان اینکه محل تامین اعتبار اجرای طرح پزشک خانواده از محل سود حاصل از هدفمندی یارانه هاست گفت: این طرح با هدف ارتقای سلامت مردم، افزایش رضایت مردم و افزایش هزینه های سلامت در کشور اجرا می شود.

رئیس مرکز بهداشت استان فرهنگ سازی را از الزامات اصلی طرح پزشک خانواده عنوان کرد و افزود: کسانی که از روش های سوء، درصدد ایجاد درآمد برای خود هستند، بازدارنده های اصلی این طرح خواهند بود.

دکتر کوشا با انتقاد از ترویج این فرهنگ بین مردم که داروی خوب را داروی گران قیمت، کمیاب و تزریقی قلمداد می کنند گفت: باید با فرهنگ سازی دقیق رفتارهای درست سلامتی در بین مردم ترویج شود و مردم با دید تامین سلامت، به خود توجه داشته باشند.

وی از رسانه ی ملی و برنامه سازان خواست تا با اطلاع رسانی لحظه به لحظه از روند اجرای طرح، اعم از ضرورت پوشش بیمه ای برای آحاد مردم، اطلاع رسانی عمومی برای ثبت نام پزشکان و برنامه سازی در خصوص اهمیت پیشگیری بر درمان، دانشگاه علوم پزشکی را در تحقق اهداف تعیین شده همراهی کنند.

 مدیر کل صدا و سیمای استان آذربایجانشرقی نیز در این جلسه با اشاره به بالا بودن مخاطبین شبکه ی 5 استانی، از آمادگی اداره ی متبوعش برای ساخت برنامه های مشارکتی در این خصوص خبر داد. نواداد با بیان اینکه برنامه ریزی سال 91، گویای توجه رسانه  ملی به موضوع سلامت اتن گفت: رسانه ی ملی از هر نظر آماده ی پوشش خبری گام به گام از روند اجرای طرح پزشک خانواده در قالب برنامه های مستند و گزارشهای خبری در مقاطع مختلف و به زبان محلی است. نواداد همچنین از آمادگی صدا و سیما برای ساخت و پخش برنامه ای با موضوع "طرح پزشک خانواده" بصورت یک برنامه ی 5 دقیقه ای بصورت روزانه خبر داد. در این جلسه با پیشنهاد برنامه سازان صدا و سیما، بر تشکیل کمیته ی کارشناسی در حوزه ی رسانه ی ملی و دانشگاه علوم پزشکی، تاکید شد و مقرر شد صدا و سیما بمنظور مستند سازی و همراهی در اجرای این طرح، در جلسات هماهنگی اجرای طرح پزشک خانواده مشارکت مستمر داشته باشد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.