به تازگی بعضی شرکت های عربستانی فعال در امور مربوط به زائران حج عمره اقدام به اعلام بیش از ظرفیت رقم طلبشان کرده اند که این امر مشکلاتی را در اعزام زائران کشورمان ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، به نقل از یک منبع آگاه در سازمان حج و زیارت برخی شرکتهای عربستانی فعال در امور مربوط به زائران عمره مفرده، که در واقع وظیفه ارتباط میان وزارت حج  و زیارت عربستان و وزارت امور خارجه را بر عهده دارند اقدام به اعلام بیش از ظرفیت رقم طلب شان کرده اند.
این گزارش می افزاید، این مقام آگاه با اشاره به اینکه رقم طلب رقمی است که این شرکت ها به سفارت عربستان در کشورهای مختلف اعلام می کنند و سفارت عربستان نیز در آن کشورها بابت صدور ویزا و خدماتی که در عربستان به زائران داده می شود مبلغی را برای آن شرکت واریز می کنند که با اقدام اخیر این شرکت ها در اعلام بیش از ظرفیت این رقم، ممکن است وقفه ای در اعزام زائران کشورمان به حج صورت گیرد به طوری که به احتمال قریب به یقین اعزام زائر از کشورمان در ماه رمضان صورت نمی گیرد.
براساس این گزارش، مسئولان سازمان حج و زیارت به دلیل اینکه وقفه ای در اعزام زائر در روزهای اخیر به منظور عمره مفرده صورت گرفته و کسانی که به عنوان مثال در روزهای هشتم و نهم تیر ماه زمان اعزامشان بوده و اعزام نشده اند اقدام به اعزام این گروهها طی روزهای آتی خواهد کرد.
این مقام آگاه سازمان حج و زیارت در خصوص برخی شایعات پیرامون روابط نامناسب ایران و عربستان و تاثیر آن در بروز این مشکل اظهار داشت: سایر روابط سیاسی و دیپلماتیک ایران و عربستان در مسائل مربوط به حج صحت ندارد و صرفا مشکل به وجود آمده یک مشکل اداری بین سفارت عربستان و موسسات داخلی این کشور است که در راستای انجام امور محوله عمره مفرده است.
این مقام آگاه تاکید کرد: درصدد هستیم که این مشکلات را حل کنیم تا وقفه طولانی در اعزام زائران به مکه مکرمه صورت نگیرد./ز

برچسب ها: زیارت ، عمره ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار