فیلم / ضرب و شتم رئیس جمهور مالی

نخستين تصاوير ويدئويي از يورش مردم مالي به کاخ رياست جمهوري اين کشور و ضرب و جرح شديد رئيس جمهور اين کشور در ماه مه گذشته منتشر شد.

به گزارش گروه چند رسانه ای باشگاه خبرنگاران، ديوکوندا ترائوره رئيس جمهور موقت مالي در ماه مه گذشته در کاخ رياست جمهوري مورد حمله جمعيتي انبوه قرار گرفت و چيزي نمانده بود زير مشت و لگد جمعيت جان دهد.
 در اين تصاوير مي توان جمعيت خشمگين را مشاهده کرد که وارد کاخ رياست جمهوري شده اند و رئيس جمهور را زير مشت و لگد خود کتک مي زنند.
در ابتداي تصاوير جمعيتي خشمگين در حمايت از کودتاي نظامي به کاخ رياست جمهور نزديک مي شود. اين جمعيت مي خواست با تصميم کشورهاي غرب آفريقا مخالفت کند که ترائوره را به عنوان رئيس جمهور موقت مالي به مدت يک سال گمارده بود. اين افراد به سوي کاخ مي رفتند و در اين بين شماري از نيروهاي امنيتي کلاه سبز مالي نيز مشاهده مي شدند که همسو با مردم پيش مي رفتند و اجازه نزديک شدن جمعيت را  مي دادند و لبخند مي زدند.
درون کاخ صحنه هايي از غارت و خرابکاري مشاهده مي شود و نکته شگفت انگيز اين است که نيروهاي امنيتي هيچ کاري براي جلوگيري از اين وضع نمي کنند.
جمعيت خشمگين سپس وارد دفتر رئيس جمهور مي شوند و مدت ده دقيقه وي را مورد ضرب وجرح قرار مي دهند. رئيس جمهور هفتاد ساله در نهايت به کمک گارد ملي از کاخ به بيرون منتقل مي شود.
اين تصاوير شايد براي تحقيقات مفيد واقع شود زيرا از ماه ژوئن فقط سه نفر به اتهام مختل کردن نظم عمومي تحت پيگرد قانوني قرار گرفته اند.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.