به رغم آنکه صدر اعظم آلمان موفق شد پيمان ثبات بودجه اروپا را در پارلمان کشور خود به تصويب برساند اما وي با مشکلات زيادي در زمينه توجيه امتيازدهي هايش به ديگرکشورهاي اروپايي در نشست سران اروپا در بروکسل مواجه است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني بي اف ام تي وي فرانسه، آنگلا مرکل در نشست سران اروپا به خواسته اسپانيا و ايتاليا تن داد و به همين علت افکار عمومي و مطبوعات و نيز احزاب مخالف حملات تندي را عليه وي پيش بردند .

در نهايت مرکل پس از توضيحات در پارلمان اروپا موفق شد پيمان بودجه اروپا و سازو کار ثبات اروپايي را به تصويب برساند که اين پيروزي بزرگي براي او تلقي مي شود. وي به نمايندگان گفته بود بايد به جهانيان ثابت کرد که با اين راي، آلمان به دنبال تقويت منطقه يورو است. اين درحالي است که بحثها در پارلمان آلمان بيش از سه ساعت به طول انجاميد و آلمانها  پس از نشست بروکسل به شدت نگران شدند.

افراد زيادي مي گويند که مرکل در دام  شريکان اروپايي خود افتاد و نتوانست به خوبي مذاکرات را پيش ببرد. آنچه بيش از هر چيز مورد انتقاد است، کمک هاي اضطراري است که به اسپانيا و ايتاليا اعطا شده و هيچ چيزي در ازاي آن از اين دو کشور درخواست نشده است. بسياري از آلمانها مي گويند اين الگوي غلطي است که موجب مي شود مادريد و رم تلاش کافي براي بهبود وضع بدهي عمومي خود نکنند.

مرکل ظاهرا موفق شده است نمايندگان پارلمان را متقاعد کند اما بايد ديد آيا مي تواند افکار عمومي را نيز متقاعد کند؟
برچسب ها: آلمان ، مرکل ، انتقاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار