قله دماوند و دامنه‌های آن سیلوی ذخیره ژنتیکی طبیعت است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران در نخستین همایش ملی بررسی مشکلات و آسیب‌های قله دماوند با عنوان "دماوند کوه در گذشته، حال و آینده" گفت : این قله با عظمت نمادی از استقلال، عظمت، پایداری و مقاومت سرزمین ایران است که بیشتر روزهای سال عاشقان طبیعت با قرار گرفتن پای دامنه‌های آن احساس آرامش و شادابی می‌کنند..

محمودی راد با بیان اینکه دماوند سیلوی ذخیره ژنتیکی طبیعت است، افزود : ما برای ارتزاق و استمرار روزی خود مواد غذایی را ذخیره می‌کنیم و با تکنولوژی‌های برتر و مدرن این کار را انجام می‌دهیم، طبیعت نیز ساختاری همانند سلسله زنجیر دارد که دماوند انبار ذخیره ژنتیکی را در خود جای داده است..

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به اینکه افراد زیادی به صورت خودجوش در قالب انجمن‌هایی برای حفظ دماوند گام برمی‌دارند، یادآور شد: زمانی می‌توان عظمت و پایداری دماوند را درک کنیم که در پایان سرود ملی جمهوری اسلامی ایران استواری این قله مرتفع به نمایش گذاشته می‌شود.

وی افزود : باید با اطلاع‌رسانی و تنویر افکار عمومی این همایش‌ها به صورت عمومی برگزار شود تا مردم طرز برخورد با طبیعت را بیاموزند و بدانند چگونه باید با این آثار ملی و طبیعی رفتار کرد./س

برچسب ها: دماوند ، زنجیر ، ژنتیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.