تلاش های مستمر برای حفظ حجاب زنان فوتبالیست مسلمان با تغییر نظر رئیس کمیته پزشکی فیفا یک گام به جلو برداشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، تغییر عقیده مایكل دهوگ نظر رئیس کمیته پزشکی فیفا، گام مهمی قبل از اجلاس نهاد قانونگذاری فیفا در زوریخ است كه می تواند به تایید استفاده از دو طرح حجاب برای زنان فوتبالیست كمك كند.

دهوگ گفت:مشكلی كه من با روسری داشتم مسئله پزشكی بود، اما دیگر مسئله ای با آن ندارم.

اتحادیه بین المللی فوتبال (IFAB) در ماه مارس خواستار توصیه پزشكی در مورد بی خطر بودن طرح های جدید حجاب برای زنان مسلمان شده بود، فیفا در سال 2007 استفاده از روسری را برای زنان فوتبالیست به دلایل ایمنی ممنوع كرده بود.

ماه گذشته دهوگ گفت: آزمایشهای این كمیته بیانگر آن است كه روسری برای بازیكنان خطرناك است و می تواند باعث آسیب دیدگی گردن و سر بازیكن یا گرمای بیش از حد شود.

این توصیه با واكنش خشمگینانه یك عضو دیگر كمیته اجرایی فیفا روبرو شد.

شاهزاده علی اردنی با ابراز حیرت از این پاسخ، تحقیقات پزشكی را ارایه كرد كه این موضع فیفا را به چالش می كشید.

با این حال دهوگ هشدار داد روسری باید از قوانین فوتبال در مورد تجهیزات فوتبالیست ها تبعیت كند كه موضوع كار سایر كارشناسان است.

مبارزه برای اجازه استفاده از حجاب برای زنان فوتبالیست مسلمان مورد حمایت سازمان ملل و كمیته جوایز نوبل نیز قرار گرفته است.

نهاد قانونگذاری فیفا پنجشنبه آینده در مورد این موضوع تصمیم می گیرد. چهار اتحادیه فوتبال بریتانیا كه هر كدام یك رای دارند و فیفا كه چهار رای دارد، اعضای این نهاد را تشكیل می دهند. شش رای برای تغییر یك قانونی لازم است.

استفاده از فناوری خط دروازه و سیستم پنج داوری یوفا نیز در این جلسه به رای گذاشته می شود./ق

برچسب ها: دهوک ، تغییر ، عقیده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار