دبير کل ناتو گفت ، طرح واگذاري مسئوليت امنيتي افغانستان به نيروهاي داخلي اين کشور تا آغاز سال 2014 ، در مسير درست خود قرار دارد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري شين هوا ؛ آندره فوگ راسموسن تصريح کرد:‌« در حال حاضر امور امنيتي بسياري از مناطق  افغانستان به نيروهاي اين کشور  واگذار شده است، هر چند چالش هاي امنيتي در اين کشور همچنان وجود دارد اما مناطقي که به نيروهاي افغاني واگذار شده است شرايط خوبي دارد».

وي با تکذيب وجود طرح اضطراري و جايگزين براي زماني که مسير واگذاري تدريجي امور به نيروهاي افغان با مشکل و بن بست مواجه شود ، گفت:‌ ما طرح جايگزيني نداريم چون مطمئن هستيم مشکلي در اجرايي شدن طرح واگذاري تدريجي امور به نيروهاي افغان ايجاد نخواهد شد، معتقديم افغان ها مي توانند تا آخر سال 2014 مسئوليت کامل امنيتي کشورشان را به دست بگيرند  در نتيجه برنامه ما حمايت و آموزش نيروهاي افغاني است و  اين برنامه ادامه خواهد يافت.

وي بر نقش چين در افغانستان تاکيد کرد و افزود: « چين مي تواند در توسعه اقتصادي افغانستان نقش اساسي ايفا کند چنانچه مي تواند در تلاش ها براي مشارکت مثبت همسايگان افغانستان در حل مشکلات اين کشور نقش داشته باشد».
برچسب ها: ناتو ، افغانستان ، راسموسن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار