پیش بینی می شود امسال 50 تن زعفران از مزارع خراسان جنوبی برداشت شود

 

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگارا ن بيرجند گفت : سال گذشته نیز 42 تن زعفران از سطح 13 هزار هکتار برداشت شده است که نسبت به سال 89 یک تن افزایش داشته است .

هادربادی اظهارداشت : با توجه به میزان تولید , استان قابلیت صادرات حدود 40 تن زعفران در سال را دارد که با قیمت های در حال حاضر در بازار ارزش ریالی این میزان معادل 880 میلیارد ریال پیش بینی می شود .

وی میزان اشتغالزایی هر هکتار زعفران در یک سال زراعی را 205 تا 220 نفر عنوان کرد و اظهار داشت : با احتساب 13 هزار هکتار در یک سال زراعی 2 میلیون 860 هزار نفر روز کار توسط این محصول استراتژیک ایجاد می شود .

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه درحال حاضر بیش از 36 هزار خانوار بهره بردار در خصوص تولید زعفران فعالیت دارند ادامه داد : زعفران از دیر باز در مناطق مختلفی از ایران به خصوص در خراسان جنوبی کشت می شده به طوری که در خراسان جنوبی کشت زعفران قدمتی 700 ساله دارد .

کاشت زعفران از خرداد ماه آغاز و تا پایان شهریور ماه ادامه دارد و در حال حاضر کاشت این محصول استراتژیک توسط کشاورزان کویر نشین خراسان جنوبی انجام می شود . که بیشترین درصد کاشت در شهریور ماه است/س

برچسب ها: برداشت ، زعفران ، در ، خراسان ، جنوبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.