دبیر علمی همایش «ارومیه نوزدهمین شهر ایرانی» گفت: 63 مقاله ارومیه‌شناسی در همایش «ارومیه نوزدهمین شهر ایرانی» به عنوان مقالات برتر انتخاب شده‌اند.

علی مصیب‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه ، اظهار داشت: 10 گروه علمی در همایش «ارومیه نوزدهمین شهر ایرانی» تعریف شده است که در این زمینه‌ها فراخوان ارائه مقاله به تمام دانشگاه‌های کشور ابلاغ شد.

وی خاطرنشان کرد: در این زمینه 10 محور بر اساس شاخصه‌های تاریخی، میراث فرهنگی، شهرسازی و معماری، هنرهای تجسمی، صنایع دستی، هنرهای دستی، شعر و ادبیات، موسیقی و مطبوعات مورد بررسی هستند.

مصیب‌زاده با بیان اینکه در این راستا مقالات متعددی به دبیرخانه همایش ارسال شده‌اند، تصریح کرد: در این زمینه 63 مقاله به عنوان مقاله برتر انتخاب شده‌اند.

وی افزود: مقالات منتخب در قالب کتاب چاپ و در روز همایش بین علاقمندان توزیع می‌شود.

مصیب‌زاده با بیان اینکه فرهنگستان هنر ارومیه را نوزدهمین شهر ایرانی معرفی کرده است، خاطرنشان کرد: در این راستا دانش‌نامه شهر ایرانی تهیه می‌شود.

وی اعلام کرد: شهر ایرانی در دانش‌نامه باید مشخصه‌هایی داشته باشد که شامل مشخصه‌های محیطی، شهرسازی، معماری، تاریخی و هنری است.

مصیب‌زاده گفت: بر اساس این ویژگی‌ها فرهنگستان هنر ویژگی‌های شهر ارومیه را در هم‌اندیشی شهر ایرانی در چند محور مطالعات و مقالات مورد بررسی قرار می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه شهر خوی نیز هجدهمین شهر ایرانی در سال گذشته معرفی شده است، اظهار داشت: اینکه آذربایجان غربی دارای دو شهر به عنوان شهرهای منتخب در این زمینه معرفی شده‌اند، حاکی از ظرفیت‌های استان است./س

برچسب ها: ارومیه ، همایش ، مقالات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.