نائب رئیس مجمع نمایندگان استان فارس برآورد اولیه خسارت خشکسالی استان در سال گذشته را حدود دو هزار و 500 میلیارد تومان اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران فارس داریوش اسماعیلی پیش از ظهر شنبه در جلسه شورای اداری استان فارس، گفت: خشکسالی از مهمترین مشکلات استان فارس است که طی چند سال گذشته با ان مواجه شده ایم.

وی تصریح کرد: زمان و نوع بارندگی سال گذشته استان به هیچ عنوان مناسب نبود اما با این شرایط این استان در لیست سه استان اول کشور در بحث خشکسالی قرار ندارد.

نائب رئیس مجمع نمایندگان استان فارس در ادامه سخنان خود با بیان اینکه این استان در بحث تقسیمات کشوری نیز عقب ماندگی هایی دارد، گفت: روستاها و بخشهایی در استان فارس وجود دارند که استعداد قابل قبولی برای پیشرفت دارند که در این راستا وزارت کشور با توجه وجه ای ویژه به این استان داشته باشد.

اسماعیلی در خصوص وضعیت مصوبات و پروژه های عمرانی استان فارس نیز یادآورشد: برخی از شهرهای فارس در طی سه سفر هیئت دولت حتی یک مصوبه نیز نداشته اند که در این میان باید به گونه ای برنامه ریزی شود که در سفر دور چهارم برای این شهرها نیز مباحث عمرانی و فرهنگی مد نظر قرار داده شود.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به دیگر مشکلات موجود در استان فارس، تاکید کرد: نسبت تسهیلات به سپرده های مردم استان بسیار ناچیز است که در این میان نیز باید به فکر راه چاره ای مناسب بود.

نائب رئیس مجمع نمایندگان استان فارس گفت: با توجه به وسعت و پتانسیلهای فارس بهتر است که معاونت سیاسی و امنیتی استان مثل استان سیستان و بلوچستان تفکیک شود تا شاهد پیشرفت در بخش های مختلف باشیم./س

برچسب ها: خسارت ، خشکسالی ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.