اتفاقات چند روز گذشته اردوي تيم ملي بين رسانه ها و سرمربي تيم ملي تكواندو و جالب نبود و چندان آمزاق كارشناسان و رسانه ها خوش نيامد.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران،  تيم ملي تكواندو خود را براي مسابقات تكواندو المپيك آماده مي كند و شرايط متفاوتي در اردوهاي آمادگي اين تيم در فاصله كمتر از يك ماه تا بازي هاي المپيك وجود دارد.
 اين شرايط ناشي از زمان كم باقي مانده تا المپيك و حساسيت رقابت ها است كه قطعا مي تواند آرامش را از ملي پوشان و ساير اعضاي تيم ملي بگيرد به همين علت تيم ملي نيازمند شرايط ويژه اي در اردوها بوده كه قطعا مسئولان براي آن چاره  انديشي كرده اند هر چند اين روزها در اردوهاي المپيكي صحبت از حضور روانشناس ورزشي است.
 شرايطي كه تيم ملي تكواندو در آن قرار گرفتند خاص بوده و تنها فاكتوري كه مي تواند موجب موفقيت اين تيم شود رسيدن به آرامش  است   مي تواند موجب موفقيت اين تيم شود  تنها راه تزريق اين فاكتور به پيكره تيم ايجاد جوي آرام در كارد فني و حضور موثر مربي تيم در اجراي اين سياست است.
 اين آرامش را در درجه اول مسئولان و بزرگان تيم ملي بايد به بازيكنان تحميل كنند تا تكواندو كاران خارج از مسائل فني به وضعيت مطلوب رواني نيز برسند.
 در حاليكه صحبت از انتقال آرامش ودر تمرينات تيم ملي  وجود دارد اما طي چند روز گذشته اخبار ناخوشايندي از اردوي تيم ملي به گوش مي رسد كه نمي تواند براي شرايط كنوني تيم ملي مناسب باشد.
 به نظر مي رسد مشكل اصلي اين روزهاي تيم ملي علاوه بر عدم آرامش نداشتن تجربه کادر فنی در شرایط حساس است.
با اینکه بازیکنان المپیکی تیم ملی تکواندو با کوله باری از مدال از رقابت های مختلف مشکلی به لحاظ تجربه و حضور در میدان بزرگ المپیک را ندارد اما این تجربه باید به نوعی برای کادر فنی تیم ملی که تازه اول راه است هم نفهیم شود.
مشکلات ایجاد شده در اردوی تیم ملی به هیچ وجه در شأن سرمربی تیم ملی نیست و باید آن را کاری غیر حرفه ای دانست که ادامه آن به هیچ وجه مناسب حال و روز تیم ملی نخواهد بود.
با اینکه همیشه مدیریت و برنامه ریزی خوب تکواندو در سال های گذشته موجب موفقیت و پیشرفت این رشته در میادین بزرگ شده است و همواره مسئولان این فدراسیون سعی بر بی حاشیه کردن تکواندو پس از اتفاقات به وجود آمده برای کادر فنی گذشته تیم ملی، تکواندو ایران در سال گذشته پرحاشیه ترین سال خود را سپری کرد اما مسئولان این رشته موفق نباید اجازه تکرار این حوادث را در آستانه بازی های مهم و حساس المپیک بدهند.
فریبرز عسگری سرمربی فعلی تیم ملی که همیشه از نظر اخلاقی و فنی الگوی بسیاری از تکواندو کاران تیم ملی بود به نظر می رسد این روزها در شرایط روحی خوبی به سر نمی برد اما نباید راه مهماندوست سرمربی سابق تیم ملی را هم دنبال کند با اینکه رضا مهماندوست به موفقیت های بسیاری در طول چهار سال فعالیتش در تیم ملی تکواندو دست یافته اما اشتباهات وی موجب ادامه مربیگری اش در تیم ملی شد و هم اکنون هم عسگری به تجربه مهماندوست نرسیده و در ابتدای راه قرار دارد و باید با تجربه تر از گذشته عمل کند به هر صورت بیش از قهرمانی و مدال آوری این اخلاق مداری است که در اذهان عمومی باقی می ماند و در ورزش مطرح است./با
گزارش از انسيه بحري
برچسب ها: ورزشی ، حساسیت ، برسند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار