عفو بين‌الملل از رئيس‌جمهور منتخب مصر خواست تا با اتخاذ تدابيري جدي ميزان قانون شكني‌ها در دوره نظام سابق و شوراي عالي نيروهاي مسلح را كاهش دهد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه اماراتي الخليج ؛ سازمان عفو بين‌الملل از محمد مرسي، رئيس‌جمهور منتخب مصر خواست تا در 90 روز اول رياست جمهوري خود اقدامات جدي را براي بازگرداندن حاكميت قانون بر مصر و نيز احترام به قوانين حقوق بشر در اين كشور اتخاذ كند.

اين سازمان همچنين اعلام كرد ، اقدامات رئيس‌جمهور جديد مصر در راستاي روند اصلاحات و نيز وضعيت حقوق بشر در مصر را از نزديك دنبال خواهد كرد تا از دستاوردهاي مرسي در اين خصوص و در شرايط دشوار كنوني اطلاع يابد .

براساس اين گزارش ، عفو بين‌الملل قبل از انجام مراسم اداي سوگند توسط مرسي كه قرار است امروز (شنبه) برگزار شود ، پيش‌نويسي را به وي ارائه داده كه شامل جزئياتي درخصوص اولويت‌هاي حقوق بشر در مصر از جمله پايان دادن به نقش نيروهاي نظامي جهت نظارت و كنترل مردم، اصلاح نيروهاي امنيتي، بازگشايي تحقيقات مستقل در قانون‌شكني‌هاي نظام سابق و اتخاذ تدابير لازم براي پايان دادن به تبعيض عليه زن و اقليتهاي ديني در مصر است.

اين سازمان همچنين از مرسي خواست تا همه زندانيان سياسي را كه به خاطر افكار و اعتقاداتشان بازداشت شده‌اند ، آزاد كند.
برچسب ها: مرسی ، مصر ، عفو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار