سرپرست منطقه آزاد اروند از رشد پنج درصدی صدور كارت بازرگانی در منطقه آزاد اروند خبرداد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران خوزستان؛ 'بهروز حسینی فر' طرح ایجاد بندر خشك در محدوده شلمچه و وجود دو شهرك صنعتی فعال آبادان و خرمشهر و همچنین وجود پالایشگاه آبادان به عنوان تنها پالایشگاه واقع در مناطق آزاد كشور را از پتانسیل های منحصربه فرد منطقه آزاد اروند است .

وی اظهار داشت:تعداد كارت های بازرگانی صادر شده درسه ماه نخست امسال 14 جلد است كه نسبت به مدت مشابه سال قبل از افزایش 5 درصدی برخوردار شده است .

سرپرست منطقه آزاد اروند افزود: تعداد مجوزهای بهره برداری در منطقه آزاد اروند نسبت به سه ماه نخست سال گذشته نیز افزایش 79 درصدی داشته است .

حسینی فر با اشاره به نقش استراتژیك صنعت و پتانسیل های بازرگانی در منطقه آزاد اروند افزود: قرار داشتن بندر خرمشهر به مساحت 230 هكتار و ظرفیت پذیرش 35 میلیون تن كالا در سال با تعداد 17 اسكله و متصل بودن به خط راه آهن سراسری و همچنین وجود بندر آبادان با مساحت بیش از 6 هكتار و ظرفیت پذیرش 700 هزار تن كالا در سال و دارا بودن 5 پست اسكله نشان دهنده پتانسیل و ظرفیت های بالای تجاری منطقه آزاد اروند است .

سرپرست منطقه آزاد اروند ضمن اشاره به گسترش فضای مجازی و تجارت الكترونیك در بازرگانی تصریح كرد: حضور در نمایشگاه ها و تبادل اطلاعات، عرضه توانایی های بالقوه و پتانسیل های موجود و برقراری پل ارتباطی بین ذی نفعان تجاری و صنعتی از اصول انكار ناپذیر بازرگانی است .

حسینی فر در پایان با اشاره به آثار مثبت برگزاری نمایشگاه توانمندی های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در راستای تبادل تجربه ها و عقد تفاهم نامه ها و قراردادها گفت: مدیریت بازرگانی منطقه آزاد اروند با در اختیار داشتن سالن نمایشگاهی با مساحت 20 هزار مترمربع كه بزرگ ترین فضای نمایشگاهی متمركز در جنوب كشور است و با تدوین تقویم نمایشگاهی و حضور موثر در كلیه نمایشگاه های داخلی و بین المللی مصمم است از این ظرفیت در جهت شناساندن منطقه و توانایی های آن بهره ببرد ./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.