هزاران اردني در شهرهاي مختلف اين كشور، با شركت در تظاهرات ضد حكومتي، خواهان اصلاحات حقيقي از جانب پادشاه و مقامات اين كشور شدند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه الجزيرة؛ تظاهرات كه از روز گذشته در اردن آغاز شده است، با توافق معترضان تا رسيدن به نتيجه نهايي در اين كشور، ادامه خواهد داشت.
 
به گفته معترضان اردني؛ اين كشور با فساد در سياست و اقتصاد دولتي رو به رو است و اين فسادها منجر به فقر شهروندان اردني و بحراني شدن اوضاع معيشتي در اين كشور شده است.
 
حكومت اردن در چندماه اخير با اعتراضات گسترده اي از طرف مردم و احزاب سياسي مواجه بوده است و وعده هاي پادشاه اين كشور هم در ايجاد اصلاحات در بخش هاي مختلف، كارساز نبوده است.
 
در همين باره، علي ابوالسكر رئيس مجلس "الشوري" در حزب جبهه عمل اسلامي، گفت: همانطور كه ملت مصر توانستند بر مشكلات و موانع فائق آيند، ملت اردن هم مي تواند اراده خود را بكار نبرد و اصلاحات حقيقي را در كشور به وجود آورد.
 
اين در حالي است كه ملك عبدالله ثاني پادشاه اردن، طي حكمي به فايز الطراونة نخست وزير اين كشور دستور داد كه در قانون انتخابات تعديلاتي به وجود آورند كه اين حكم با واكنش شديد مخالفان حكومت اين كشور، خصوصا احزاب اسلامي روبرو شد و باعث تشديد اختلافات حكومت با احزاب اردني و افزايش اعتراضات در اين كشور شد.  اقشار مختلف مردم اردن پس از شنيدن اين خبر از تحريم انتخابات پيش رو در اين كشور سخن به ميان آوردند، تا اصلاحات واقعي در اردن و روي كارآمدن نمايندگان واقعي مردم به اعتراضات خود بر ضد پادشاه و حكومت اين كشور، ادامه خواهند داد.
برچسب ها: اردن ، اصلاحات ، حقیقی ، تظاهرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار