آبادان/

بهره برداري از 11 طرح مخزن طرح توسعه پالايشگاه ابادان ، به زودي

11 مخزن طرح توسعه و تثبيت ظرفيت پالايشگاه آبادان آماده بهره برداري است.

به گزارش گروه استانهاي باشگاه خبرنگاران ،‌ مجري طرح توسعه و تثبيت ظرفيت پالايشگاه آبادان با بيان اينکه اين طرح با هدف جمع آوري مخازن فرسوده قديمي و جايگزيني آنها با يازده دستگاه مخزن جديد در پالايشگاه آبادان اجرا شده است گفت: طبق برنامه ريزي هاي انجام شده اين طرح تا پايان نيمه اول تير امسال به بهره برداري مي رسد.
آقاي رحيمي افزود: اين مخازن شامل دو دستگاه مخزن سقف متحرك نفت خام/ سه دستگاه مخزن سقف ثابت خوراك واحد كت كراكر (FCC) و شش دستگاه مخزن سقف ثابت نفت كوره است.
وي خاطرنشان کرد: طراحي و احداث تاسيسات جانبي مخازن شامل تلمبه خانه/ اتاق كنترل/ پست برق/ بيست و پنج كيلومتر لوله كشي و اجراي سيستم اعلام و اطفاي حريق از ديگر اقدام ها در اين طرح است.
طرح توسعه پالايشگاه آبادان در دو مرحله ساخت واحد تقطير در خلا/ واحدهاي جانبي و بهينه‌سازي/ واحد تقطير در اتمسفر و ساخت مجتمع بنزين سازي جديد شامل واحد كت‌كراكر و واحد الكيلاسيون با هدف بازسازي/ بهسازي و افزايش توليد بنزين و كاهش نفت‌كوره اجرا مي‌شود.
طرح بنزين سازي پالايشگاه آبادان در دو مرحله به بهره برداري مي رسد با بهره برداري از مرحله نخست اين طرح در خرداد سال گذشته روزانه چهار ميليون و دويست هزار ليتر به ظرفيت توليد بنزين اين پالايشگاه افزوده شد.
با بهره برداري از مرحله دوم اين طرح و راه اندازي واحد الكيلاسيون ظرفيت توليد بنزين پالايشگاه آبادان روزانه دو ميليون ليتر ديگر افزايش خواهد يافت.
پالايشگاه آبادان به عنوان قديمي ترين پالايشگاه كشور در سال هزار و دويست و نود و يک آغاز به كار كرد و با ايجاد واحدهاي جديد پالايشگاه آبادان در سال هزار و سيصد و سي و چهار به عنوان بزرگ ترين پالايشگاه جهان در آن زمان شناخته شد.
اين پالايشگاه با ظرفيت اسمي سيصد و چهل هزار بشكه در روز قادر است روزانه حدود سيصد و شصت هزار بشكه نفت خام را پالايش كند.
شركت ملي مهندسي و ساختمان نفت ايران عهده دار اجراي تمام طرح هاي زيربنايي در بخش پايين دستي صنعت نفت اعم از پالايشي/ ذخيره سازي/ انتقال و توزيع نفت خام و فرآورده هاي نفتي در سراسر كشور است و هم اكنون ساخت و توسعه بيش از پنج پالايشگاه را در دستور كار دارد./ج2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.