پایگاه اینترنتی آنتی وار گزارش دادخشونت های شورشیان در سوریه به لطف کمک های تسلیحاتی کشورهای خارجی در حال افزایش است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران ، شورشیان در چند نقطه از شهر دمشق بمب گذاری کردند . یک روز قبل نیز به ساختمان تلویزیون دولتی سوریه حمله کرده بودند و شماری از غیر نظامیان را کشتند. این در حالی است که مخالفان در سوریه با یکدیگر هماهنگی ندارند. آنها به درستی سازماندهی نشده اند و بسیاری از آنها تندروهای سنی هستند یا با القاعده ارتباط دارند. آنها همچنین به سبب کشتار غیر نظامیان به شدت مورد انتقاد هستند. اوضاع در سوریه تغییر نکرده است بجز این که تسلیحات نظامی همچنان از سوی آمریکا، اتحادیه اروپا، ترکیه و برخی کشورهای عرب حوزه خلیج فارس در اختیار آنها قرار می گیرد . اما هیچکدام از اینها از پایان خشونت ها در سوریه حکایت ندارد.
جیمز دوبینز مشاور سابق وزارت امور خارجه آمریکا و مسئول مرکز سیاست دفاعی و امنیت بین المللی می گوید: شدت اختلافات فرقه ای در سوریه و شرایط خارجی به همراه تأمین تسلیحات برای شورشیان نشان می دهد اوضاع در این کشور بدتر نیز خواهد شد.
کوفی عنان فرستاده ویژه سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب در امور سوریه از کشورهای منطقه خواسته است راهی برای پایان خشونت ها در سوریه بیایند. روسیه اعلام کرده است که باید مطمئن شود واشنگتن و هم پیمانانش به سبب منافع خود در پی تغییر رژیم سوریه نیستند.

برچسب ها: شورش ، تسلیحات ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار