مدیركل شركت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی گفت: امسال برخلاف سال های گذشته، بخش خصوصی به صورت فعال وارد بازار خرید گندم شده كه این به نفع كشاورزان خواهد بود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه ، 'هوشمند جوادی'، در نشست هماهنگی و برنامه ریزی برای خرید گندم از كشاورزان مهابادی، ارائه آموزش های لازم به 50نفر از نانوایان مهابادی در سال گذشته، پرداخت 200میلیون ریال تسهیلات به نانوایان فعال برای بهینه سازی مصرف سوخت و ابزار آلات مورد نیاز، رعایت بهداشت محیط كار و غنی سازی آرد را از جمله مهمترین اقدام های این اداره كل برشمرد.

'خضر كاك درویشی'، معاون استاندار آذربایجان غربی و فرماندار مهاباد نیز گفت: ظرفیت ذخیره سازی گندم در این شهرستان از 35هزار تن در سال 84 به 170 هزار تن در سال جاری رسیده و این نشان دهنده توجه ویژه دولت به خرید گندم از كشاورزان است.

در این نشست مدیران دستگاه های دولتی ذیربط در خصوص نحوه خرید گندم از كشاورزان گفت و گو و تبادل نظر كردند كه چند مصوبه در پی داشت.

تعیین گروهی متشكل از نمایندگان اداره استاندارد، بازرگانی، فرمانداری و شركت غله برای بازدید از نانوایی ها و كارخانجات آرد، آزمایش تمام باسكول های مراكز خرید گندم ، نمونه برداری آرد از كارخانجات و نانوایی ها توسط كارشناس شركت غله و ارسال آزمایشات صورت گرفته به مركز پژوهشكده استان، استقرار كارشناس فنی شركت غله به صورت متناوب برای نظارت بر افت زنی و توزین گندم مراكز خرید و پرداخت بهای گندم به كشاورزان در مدت 48 ساعت توسط بانك عامل از مصوبات این نشست بود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.