اعضاي پارلمان آلمان روز گذشته پیمان مالی جدید اتحادیه اروپا را که مقررات بودجه ای سختگیرانه ای را به اجرا خواهد گذاشت تصویب کردند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري آلمان ؛ پس از تصویب این پیمان در مجلس سفلای پارلمان آلمان، بوندستاگ ، مجلس علیای پارلمان ، بوندسرات نیز روز جمعه این پیمان و نیز ساز و کار دائمی کمک مالی اتحادیه اروپا را تصویب کرد.

پس از چند هفته بحث و مذاکره آنگلا مرکل صدراعظم آلمان توانست حمایت دو حزب مخالف یعنی حزب سوسیال دموکرات و حزب سبز را در پارلمان برای تصویب این پیمان به دست آورد.

مرکل در نطق خود در بوندستاگ گفته بود برخی کشورهای منطقه یورو با مشکلات بسیار سختی برای جمع آوری سرمایه مواجه اند و بهره بسیار بالایی بابت استقراض باید بپردازند و اتحادیه اروپا باید راههایی برای رفع این مشکلات پیدا کند.

مرکل که طراح اصلی پیمان مالی جدید اتحادیه اروپاست تاکید کرد که هرگونه بهره مندی از کمک های صندوق ساز و کار کمک مالی اروپا مستلزم تحقق شرایط سختگیرانه خواهد بود .

با این حال ، تصویب پیمان مالی جدید اتحادیه اروپا در پارلمان آلمان به منزله تصویب نهایی این پیمان نیست زیرا یواخیم گائوک رئیس جمهور آلمان تصمیم گرفت امضای این مصوبه را به درخواست دادگاه قانون اساسی آلمان به تاخیر بیندازد.

این دادگاه اعلام کرده است بیش از یکهزار درخواست مخالفت با پیمان مالی اتحادیه اروپا و صندوق ساز و کار کمک مالی دریافت کرده است و برای رسیدگی به اینها به چند هفته وقت نیاز دارد.

برچسب ها: اروپا ، آلمان ، بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار