کوفي عنان فرستاده سازمان ملل و اتحاديه عرب براي حل بحران سوريه تصريح کرد که نتيجه بخش بودن اجلاس ژنو بستگي جلب رضايت مسکو و پکن دارد .

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پنج تلويزيون فرانسه، امروز اجلاس ژنو  به منظور حل بحران سوريه با ابتکار عمل سازمان ملل آغاز به کار خواهد کرد. اعضاي اين شورا براي اجرايي کردن طرح انتقال حکومت در سوريه، نيازمند جلب رضايت روسيه و چين خواهند بود. هيلاري کلينتون وزير امور خارجه آمريکا به همين منظور به روسيه سفر کرده است و اکنون در سن پطرزبورگ به سر مي برد. 

در حالي که سوريه در بحران به سر مي برد، نمايندگان کشورهاي عضو دائم شوراي امنيت، سه کشور عربي و کوفي عنان به  عنوان فعالان بحران سوريه به ابتکار کوفي عنان نماينده ويژه سازمان ملل و اتحاديه  عرب در بحران سوريه، شنبه در ژنو گردهم مي آيند.

مسکو خواستار شرکت ايران در گردهمايي ژنو شده است. 

بشار اسد رئيس جمهوري سوريه پنج شنبه پيش در گفتگو با يکي از شبکه هاي تلويزيوني ايران، به متهم کردن غربي ها و برخي کشورهاي عربي به دادن سلاح به شورشيان ادامه داد. بشار اسد خاطر نشان کرد که ما مدت هاست که فشارهاي وارده از سوي غربي ها را تحمل مي کنيم. اين فشار ها همانطور که در گذشته بي اثر بوده اند، در آينده هم بي  اثر خواهند بود. بشار اسد در اين گفتگو از طرح کوفي عنان حمايت کرد.
برچسب ها: عنان ، سوریه ، روسیه ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار