موزه گرمابه فارس در قسمت سربینه (رختکن ) حمام وكیل شیراز با حدود دو میلیارد ریال اعتبار راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران فارس  مدیر كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: در این طرح مجسمه و نورپردازی و صدا گذاری متناسب با شرایط مجموعه در همه بخش های آن پیش بینی شده و تجهیز مجسمه های این بخش 120یك میلیارد و 200 میلیون ریال هزینه دربرداشته است.

فعالی افزود: در این موزه 30 مجسمه مومی در قسمت سربینه حمام در حالت های مختلف وجود دارد.

وی گفت: همزمان با افتتاح این فاز، عملیات مرمت این موزه نیز در دست اجراست .

این مقام مسوول افزود: در این موزه مجسمه های مومی از اقشار مختلف مردم در شیراز قدیم از جمله پهلوان ، درویش ، كدخدا ، گزمه ، داروغه ، حمال و تاجر نصب شده است كه هریك معرف شخصیت و فرهنگ خاصی از مردم فارس و شیراز قدیم است.

فعالی گفت: تغییر كاربری حمام وكیل به ایجاد موزه گرمابه باعث رونق بیشتر این مجموعه شده است به گونه ای كه هم اینك این موزه در قالب موزه مردم شناسی ، گردشگران را با فضای جدیدی از حمام وكیل شیراز آشنا كرده است.

وی افزود: برای ایام تابستان كه شاهد ورود گردشگران داخلی و خارجی به استان فارس و شهر شیراز هستیم ، برای این مجموعه راهنمایان گردشگری پیش بینی شده است.

حمام وكیل از بناهای مهم تاریخی دوره زندیه است كه در سال 1351 خورشیدی در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است .

این حمام تاریخی پس از مرمت ، مدتی به رستوران سنتی و سپس به موزه فرش و دست بافته های داری ، تغییر كاربری داد و با توجه به سنخیت فضای حمام با موزه گرمابه ، تغییر كاربری این فضای تاریخی به موزه گرمابه و استحمام در دستور كار قرار گرفت و به مرحله اجرا گذاشته شد./س
برچسب ها: موزه ، گرمابه ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.