خبرگزاري رويترز در گزارشي نوشت: يکي از فرماندهان سپاه پاسداران ايران در تازه ترين هشدار به غرب درباره اجتناب از حمله به اين کشور برسر برنامه هسته‌اي مورد مناقشه گفت: ايران قصد دارد به زودي کشتي‌هاي خود در تنگه هرمز را به موشک‌هاي کوتاه برد مجهز کند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رويترز، اتحاديه اروپا قصد دارد از روز يکشنبه صادرات نفت ايران را به طور کامل تحريم کند و اعلام کرده که اگر تهران همچنان خواسته هاي اين اتحاديه را در زمينه محدود کردن فعاليت هسته‌اي ناديده بگيرد، اقدامات تنبيهي بيشتري را عليه ايران اعمال خواهد کرد.

علي فدوي گفت: ما کشتي‌هاي خود را به موشک‌هايي با برد 220 کيلومتر مجهز کرده‌ايم و اميدواريم که به زودي از موشک‌هايي با برد بيش از 300 کيلومتر رونمايي کنيم.  

وي افزود: ما مي‌توانيم از سواحل خود تمام مناطق خليج فارس، تنگه هرمز و درياي عمان را هدف قرار دهيم.

رويترز اعلام كرد دور بردترين موشک ايران بنام سجيل-2 مي‌تواند يک مسافت 2400 کيلومتري را طي کند.

ارتش و نيروهاي امنيتي ايران اغلب بر توان خود در منطقه به ويژه در تنگه هرمز که مهمترين کانال انتقال نفت از کشوره‌هاي توليد کننده خليج فارس به غرب است، تاکيد مي‌کند.

جمهوري اسلامي ايران در ماه ژانويه اعلام کرد که دو موشک دور برد را با موفقيت آزمايش کرده است.  

نيروي دريايي ايران اوايل اين ماه اعلام کرد که قصد دارد رزم ناوهاي بيشتري بسازد و حضور خود را در آبهاي بين‌المللي نظير خليج عدن و شمال اقيانوس هند افزايش دهد.

تهران اعلام کرده که هرگونه حمله احتمالي را با حملات موشکي به اسرائيل و منافع آمريکا در خيلج فارس تلافي خواهد کرد. 
برچسب ها: ایران ، کشتی ، موشک ، کوتاه برد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار