سرگئي لاوروف وزير امور خارجه روسيه روز جمعه و در پايان ديدار با هيلاري کلينتون همتاي آمريکايي خود گفت: روسيه بخت زيادي براي پيشرفت در زمينه حل بحران سوريه در جريان نشست ژنو قائل است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، وي در کنفرانسي مطبوعاتي گفت: کاملاً اطمينان دارم که در نشست روز شنبه در ژنو بخت زيادي براي دستيابي به راه‌حلي مشترک براي حل بحران سوريه و پيشرفت در اين زمينه وجود دارد.

لاوروف با اشاره به اظهارات اخير درباره اينکه بر اساس سند مورد بحث در نشست ژنو، بشار اسد رئيس جمهور سوريه هيچ نقشي در آينده اين کشور نخواهد داشت افزود: احساس کردم که موضع هيلاري کلينتون تغيير کرده است و هيچ ضرب‌الاجلي در اين ديدار مطرح نشد و حتي هيچ کلمه‌اي درباره اينکه سند مورد بحث در نشست ژنو تغييرناپذير خواهد بود، رد و بدل نشد.

لاوروف خاطر نشان کرد: ما توافق کرديم که راه‌هاي تفاهم‌آميزي پيدا کنيم که مبتني بر اين واقعيت باشند که طرف سوري بايد براي انجام گفتگوي ملي ترغيب شود و تصميمات درباره دولت آينده در سوريه و همچنين اعطاي پست‌ها و مسئوليت‌ها تنها توسط خود سوري‌ها صورت گيرد.

بر اساس طرحي که کوفي عنان فرستاده ويژه سازمان ملل و اتحاديه عرب در امور سوريه پيشنهاد داده و قرار است در نشست روز شنبه در ژنو مورد بررسي قرار گيرد، يک دولت موقت وحدت ملي در سوريه تشکيل خواهد شد.
برچسب ها: لاوروف ، ژنو ، نشست ، سوریه ، امیدواری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار