سفير ايران در سازمان ملل ضمن انتقاد مجدد از دعوت نشدن ايران به گفتگوهاي بين المللي درباره سوريه، گفت: ايران مي‌توانست وزنه سنگيني در زمينه تلاش‌ها براي برقراري صلح در سوريه باشد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، محمد خزاعي از قدرت‌هاي غربي به ويژه آمريکا به خاطر ناديده گرفتن قدرت و نفوذ ايران به شدت انتقاد کرد.

وي در جمع خبرنگاران افزود: آنها بايد توجه داشته باشند که با ملت و کشوري صحبت مي‌کنند که مي‌تواند وزنه سنگيني در برقراري صلح و ثبات در منطقه باشد. مسئله سوريه يکي از آنها است.  

کوفي عنان فرستاده اتحاديه عرب و بان کي مون دبيرکل سازمان ملل خواهان حضور ايران در نشست بودند و سازمان ملل اعلام کرده که عنان پس از اين کنفرانس گزارشي را به مقامات ايراني ارائه خواهد داد.

سفير ايران در سازمان ملل گفت: اين امر نشان مي‌دهد که ايران در زمينه مسئله سوريه تا چه حد قدرتمند، بانفوذ و تاثيرگذار است.

وي درباره قدرتهاي غربي که مانع حضور ايران در کنفرانس ژنو شدند افزود: اين مشکل آنهاست که يک راه خوب براي حل اين مشکل را از دست دادند.

خزاعي با انتقاد از قدرتهاي خارجي که از لحاظ نظامي و مالي به گروههاي مخالف و برخي گروههاي تروريستي کمک مي‌کنند، افزود: ايران براي پيدا کردن راهکاري در سوريه از طريق کمک به پايان خشونت‌ها تلاش کرده است.  

وي افزود: تهران به دولت سوريه در زمينه انجام اصلاحات توصيه‌هاي جدي کرده است.
برچسب ها: خزاعی ، ایران ، سوریه ، ژنو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار