معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از انتشار فراخوان بیست و دومین جشنواره تئاتر استان خراسان رضوی (رضوان) خبر داد.


 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومي ارشاد خراسان رضوي حسین مسگرانی با بیان این خبر افزود: بیست و دومین جشنواره تئاتر استان خراسان رضوی در 4 بخش، مهر ماه سال جاری برگزار می شود که همزمان با اعیاد شعبانیه فراخوان این جشنواره منتشر گردید.

وی در خصوص ویژگی های این جشنواره اظهار داشت: بعد از برگزاری بیست و یک دوره از جشنواره امسال برای اولین بار این جشنواره به شیوه جشنواره تئاتر فجر کشور دارای بخش های مختلفی است.

مسگرانی عدم بازبینی متون را از دیگر تفاوتهای جشنواره ذکر کرد و گفت: بر اساس اعلام اداره کل هنرهای نمایشی به هیچ عنوان متن بازخوانی نمی شود و تمام نمایش هایی که از دی ماه سال 90 تا 20 مرداد سال 91 تولید و اجرا شده اند می توانند در این جشنواره شرکت کنند، علاقمندان به شرکت در جشنواره می توانند سی دی های اجرای زنده نمایش ها را به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند ، کارها به صورت زنده یا سی دی ها بازبینی می شود.

وی ادامه داد: این جشنواره در سه بخش رقابتی مسابقه، تجربه های نو و مرور تئاتر استان و یک بخش غیررقابتی بخش میهمان برگزار می شود.

معاون هنری ارشاد خراسان رضوی در ارتباط با بخش های این جشنواره اظهار داشت: در بخش مسابقه اولویت آثار با نمایشهایی است که در بستر داستانی و نوشتاری با موضوعات فرهنگ رضوی، دینی، بومی یا بسترهای تاریخی، ادبی و اجتماعی و آداب و رسوم و سنتهای منطقه و استان بهره مند باشند.

وی افزود: در بخش مرور تئاتر استان بهترین اثر از بین نمایش های سال 89 و 90 بدون محدودیت انتخاب می شود.

مسگرانی در خصوص بخش تجربه های نو تئاتر بیان داشت: در این بخش نمایش هایی که در اجرا از نظریه ها و شیوه های نو و معاصر بهره مند باشند و محتوای داستانی و نوشتاری آن از موضوعات دینی و بومی، تاریخی و ادبی منطقه بهره جسته باشند با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

وی گفت: در جشنواره بیست و دوم یک بخش میهمان نیز داریم که پذیرای پیشکسوتان و نمایش های داخل و خارج استان است که از ادبیات ایران و جهان بهره مند باشند می باشد.

معاون هنری ارشاد خراسان رضوی شرایط عمومی شرکت در جشنواره را اعلام کرد و اظهار داشت: آثار شرکت کننده در بخش مسابقه باید حداقل 5 شب اجرا در شهرهای کوچک زیر 200 هزار نفر به تایید ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستانها یا انجمن هنرهای نمایشی شهرستان و ده شب اجرا در شهرهای بالای 200 هزار نفر به تایید انجمن هنرهای نمایشی استان داشته باشند.

وی زمان ارسال آثار به صورت سی دی را 20 مرداد ماه اعلام و گفت: علاقمندان آثار خود را می توانند به دبیرخانه جشنواره واقع در مجتمع فرهنگی و هنری امام رضا(ع) اداره امور نمایشی ارسال نمایند.

مسگرانی افزود: بازبینی آثار اول شهریور ماه و اعلام نتایج 20 شهریور ماه می باشند و این جشنواره نیمه دوم مهرماه در مشهد برگزار می شود.

وی ادامه داد: هیات انتخاب توسط استان و هیات داوران توسط اداره کل هنرهای نمایشی کشور انتخاب می شوند.

معاون هنری ارشاد خراسان رضوی در پایان گفت: جشنواره استانی رضوان نگاه ویژه ای به آثار ارزشمند حوزه تئاتر دینی و رضوی ، دفاع مقدس و ایثار و شهادت و فرهنگ بومی در مرحله انتخاب، بازبینی و داوری خواهد داشت. /س

برچسب ها: جشنواره ، استانی ، رضوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.