روسیه از تصمیم این کشور برای ازسرگیری همکاری های نظامی خود با لیبی خبر داد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین هوا، یک مسئول شرکت صادرکننده تسلیحات رسیه موسوم به روسوبورون اکسپورت امروز با اعلام این خبر افزود که دولتمردان جدید لیبی خواستار از سرگیری همکاری های نظامی با مسکو شده اند.

نایب رییس این شرکت که در حاشیه نمایشگاه مهندسی فناوری 2012 نزدیک شهر مسکو سخن می گفت در بخش دیگری از سخنانش گفت از زمان انقلاب لیبی تمام توافقنامه های جدی موجود بین دو کشور متوقف شد واکنون دولتمردان لیبی علاقمندی خود را به ازسر گیری همکاری های نظامی خود با روسیه اعلام کرده اند.

این مسئول روس تصریح کرد که شرکت صادرکننده تسلیحات روسیه آماده ازسرگیری این همکاریها به ویژه در زمینه تامین نیازمندیهای ارتش و نیروهای دریایی و هوایی ، با لیبی است.

این شرکت روسی افزوده است که روسیه توافقنامه هایی به ارزش دو میلیارد دلار با رژیم معمرقذافی منعقد کرده بود و اضافه براین درباره فروش بسته دیگری از تولیدات نظامی خود به لیبی به ارزش دو میلیارد دلار با رژیم سابق مذاکره کرده بود.

روسیه در سال 2011 در راستای پایبندی به مجازت های اقتصادی سازمان ملل علیه رژیم قذافی، اجرای این توافقنامه ها را به حال تعلیق درآورد. همچنین در ماه مارس گذشته گروهی متشکل از 17 عضو مجلس سنای آمریکا ضمن متهم کردن شرکت روسی روسوبوروناکسپورت به فروش تسلیحات به سوریه، از وزارت دفاع این کشور پنتاگون خواستند همکاری و معاملات خود با این شرکت را متوقف کند.
برچسب ها: روسیه ، لیبی ، همکاری ، نظامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار