روزنامه فرانسوی فیگارو اقدام برخی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس با همکاری سیا برای تامین اسلحه تروریست‌های سوریه برای براندازی نظام حاکم بر این کشور را تایید کرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه فرانسوی لو فیگارو ؛  گروه‌های تروریستی مسلح در سوریه به سلاح‌های پیشرفته ای دست یافته‌اند و این امر از سوی عربستان سعودی و برخی دولت‌های دیگر در حوزه خلیج فارس تامین مالی شده است و تمام این اقدامات تحت نظارت سرویس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) صورت گرفته است.

در این روزنامه به نقل از یکی از عناصر این گروه‌های مسلح و تروریستی در سوریه آمده است: نزدیک به 40 تن از عناصر این گروه‌های مسلح به ترکیه رفته‌اند تا بطور مخفیانه چندین مجموعه اسلحه از جمله چندین سلاح ضدتانک را دریافت کنند.

چندین خمپاره آر‌پی‌جی 9  از زرادخانه سعودی دریافت شده که با هواپیما و با هماهنگی دولت ترکیه به فرودگاه "اضنة" انتقال یافته است .

گزارش چاپ شده در روزنامه لبنانی "الجمهوریة" نیز همسو با همین یادداشت لوفیگارو است و به موضوع قاچاق اسلحه به سوریه می‌پردازد و می‌نویسد که این مسئله تنها در پشت پرده از آن سخن می‌رود.

براساس این گزارش ، تروریست‌های مسلح سوریه از کانال‌های مختلف تعذیه می‌شوند و تمام تلاش خود را وقف رسیدن اسلحه به عناصر خود می‌کنند تا در درگیری‌ با رژیم حاکم سوریه، پیروز میدان باشند. برخی دولت‌های حوزه خلیج فارس نیز در تسلیح این عناصر نقش دارند تا در سوریه نیز مدل یمن را پیاده کنند.


برچسب ها: عربستان ، سوریه ، تروریست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار