میلیونها نفر از میگرن و سردرد های مزمن در سراسر دنیا رنج می برند این دردها باعث از دست دادن شغل، حضور در جمع و حتی در حضور مراسم خانوادگی می شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران به نقل از NPR بسیاری از افراد دچار سردردهای مزمن هستند اما با درمانهای پیشگیرانه می توان به این بیماری خاتمه داد مشکل در اینجاست که افراد کمی به موضوع پیشگیری اهمیت می دهند.
براساس گفته های چارلز فیلیپن، متخصص مغز و اعصاب دانشگاه کالیفرنیا:" همه می گویند سردرد دارند، پس افراد در سکوت از این بیماری رنج می برند."
براساس تحقیقات منتشر شده در سال 2007 38% از کسانی که از میگرن رنج می برند مردان و زنان که  اغلب بیش از مردان از میگرون رنج می برند.) می توانند از درمان پیشگیرانه بهره مند شوند. با اینحال تنها 3درصد از 12 درصد این کار را انجام می دهند.
درمان پیشگیرانه می تواند میزان میگرن را تا 50 درصد کاهش دهد. فیلپن می گوید:" برای نیمی از مبتلایان به میگرن معمولا بهبود قابل توجهی مشاهده می شود. اگر در ماه 15 روز سردرد شما به 7 روز کاهش بیاید این یک تغییر قابل ملاحظه است.
در ماه آوریل یک آکادمی مغز واعصاب در آمریکا دستور العمل جدیدی را برای کمک به پزشکانی که به درمان مبتلایان به میگرن هستند انتشار داد تا این امکان را فراهم آورد تا از شدت و میزان سردردها کاهش دهد.
داروی فشار خون بالا، خصوصا بتا بالاکرز- برای برخی از بیماران سود منداست. برای دیگر مبتلایان داروی ضد تشنج و برای برخی دیگر تزریق بوتاکس یا داروهای ضد افسردگی سودمند هستند.
کلام آخر: اگر شما از درد احساس ناتوانی می کنید به دکتر خود مراجعه نمایید و ببنید آیا واقعا از میگرن رنج می برید و آیا یک داوطلب برای درمان پیشگیرانه هستید.
اما گاهی بهترین درمانهای پیش گیرانه  نیز مفید واقع نمی شوند و برخی از بیماران از درد، حالت تهوع  و ناتوانی رنج می برند.
فلیپن می گوید:" در زمانی که چنین مشکلی رخ می دهد، داروهای انتخابی، گروهی از داروها به نام  Tri ptan تریپتان، که در درمان درد، تهوع و حساسیت به نور و صدا همراه با میگرن موثر هستند.
این داروها گیرنده های سروتونین را هدف قرار می دهند واحتمالا بزرگترین پیشرفت در درمان میگرن در ربع قرن اخیر هستند. آنها در زمان آغاز میگرن حاد با حفظ سطح سروتونین به کاهش درد کمک می کنند.
"تریپتان" بانسخه پزشک به صورت قرص، اسپری بینی، یا آمپول در دسترس قرار دارند. فیلپن اظهار می کند:" آنها موثر و سریع هستند. اما متاسفانه در حدود یک نفر از 5 نفر تریپتان موثر نیست. این افراد بیشتر شامل مبتلایان به بیماری قلبی، دیابت می شوند. برای آنها داروهای ترکیبی که شامل داروهای ضد التهاب وآرامش بخش خفیف است موجودمی باشند.
برای مبتلایان به علائم خفیف، بیش مسکن های مقابله ای که شامل ایبوبروفن، ناپروکس، آسپرین و استامینوفن می شود اگر در شروع سردرد خورده شوند مفید خواهند بود. اما این نکته برای همه روشن است که شمار ابتلا به میگرن راکاهش می دهند.
محققان دریافته اند که "میگرن، میگرن ایجاد می کند."
اندرو چالرز، مدیر تحقیقات سردرد و برنامه درمان UCIA می گوید:" دلیل این امر مشخص نیست اما هر چه بیمار بیشتر دچار میگرون شود تعداد دفعات آن بیشتر می شود." او اضافه می کند:" رسیدن به این نقطه اوج در بیماران سردرد اپیزودیک را به سردرد مداوم بدل می کند و یک حالت حساسیت دائمی در آنها ایجاد می کند."
چارلز و دیگر محققان در حال پژوهش بر روی یک موضوع هستند که این نقطه اوج چگونه اتفاق می افتد. آنها همچنین در پی یافتن درمانی هستند که این بیماری را شفا دهد.
Neuromodulation بااستفاده از یک جریان سطح پایین الکترونیکی به تحریک اعصاب می پردازد تا از انتقال درد جلوگیری کند.
فلیپن می گوید: ممکن است در دسترس قرار گرفتن این دارو سالها به طول بیانجامد./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار