فردی که به علت طلب 120میلیون تومانی از دوست قدیمی اش وی را به گروگان گرفت با گذشت کمتر از چندساعت به همراه همدستانش از سوی پلیس شناسایی ودستگیر شدند.

به گزارش خبرنگارحوادث باشگاه خبرنگاران،سی و یکم خرداد سال جاری خانمی به کلانتری 133 شهرزیبا رفت و از گروگان گرفته شدن همسرش راد ناشناس خبر داد که بلافاصله موضوع از طریق سرکلانتری دوم به اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام شد .

اظهارات همسر فرد ربوده شده :

با حضور کارآگاهان اداره یازدهم در کلانتری ، بلافاصله تحقیقات در خصوص این پرونده از ساعت 01:30 بامداد اول تیر سال جاری در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت ؛ همسر فرد ربوده شده در اظهارات خود به کارآگاهان گفت : " همسرم در ساعت 16:00 سی و یکم خرداد با من تماس گرفت و عنوان داشت که در اتوبان همت ، مسیر شرق به غرب ، با چند نفر درگیر شده که ناگهان تماس تلفنی ما قطع شد و پس از آن نیز دیگر پاسخگوی تلفن همراهش نبود ؛ بلافاصله با گرفتن یک آژانس ، خودم را به اتوبان همت رسانده و پس از مدتی جستجو توانستم همسرم را در حال بحث کردن با چند نفر از جمله یکی از دوستانش به هویت فرهاد . ع مشاهده نمایم ؛ تمامی شیشه های ماشین همسرم شکسته و درب سمت راننده نیز به شدت تخریب شده بود ؛ زمانیکه به همسرم نزدیک تر شدم ، دیدم که یکی از این افراد چاقویی در دست دارد که با دیدنم به سمت من آمد و مرا تهدید به زدن با چاقو کرد ؛ همزمان ، من نیز به کار آنها اعتراض کردم که "فرهاد . ع "سر من فریاد زد و گفت : " یا پول و یا سند [ مالی ] برایم می آوری و یا بلایی سر [ همسرت ] می آورم که دیگر او را نبینی " و پس از کمی تهدید همسرم را سوار یک دستگاه خودرو 405 کرده و از آنجا رفتند ؛ [ در آن لحظه ] به حدی ترسیده بودم که برای چند لحظه نتوانستم هیچ عکس العملی از خود نشان دهم ؛ طی این مدت نیز دائما با من تماس گرفته و [ از من ] طلب سند و پول می کردند " .

آزادی سازی گروگان :

با توجه به اطلاعات بدست آمده در خصوص هویت یکی از ربانیدگان به نام فرهاد . ع ( 29 ساله ) و شناسایی محل نگهداری گروگان در دفتر شرکت محل کار "فرهاد . ع" در طبقه بیستم یک مجتمع تجاری واقع در فلکه دوم صادقیه ، کارآگاهان اداره یازدهم ضمن انجام هماهنگی لازم با سرپرست دادسرای امور جنایی تهران و اخذ دستور قضایی مبنی بر ورود به محل نگهداری گروگان ، در ساعت 04:00 بامداد یکم تیرماه با ورود به دفتر شرکت ، ضمن آزادسازی گروگان که در داخل یکی از اتاق ها زندانی شده بود موفق به دستگیری دو نفر از ربایندگان به اسامی فرهاد . ع ( 29 ساله ) و هدایت . ر ( 28 ساله ) شدند .

با آزادی سازی گروگان و انتقال متهمان به ادراه یازدهم ، بلافاصله تحقیقات از متهمان و همچنین فرد گروگان در دستور کار کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

گروگان در اظهارات خود به کارآگاهان گفت : با ماشین پرشیا سفید رنگ در حال بازگشت به منزل بودم که ناگهان فرهاد با یک دستگاه پژو 405 نقره ای رنگ به سمت چپ ماشین [ من ] کوبید ؛ در حالیکه فرهاد یک چوب دستی در اختیار داشت ، از محل فرار کردم که بار دیگر فرهاد به دنیال من آمد و در حال حرکت ، چندین بار ماشین خودش را به ماشین من کوبید تا اینکه در انتهای اتوبان [ شهید ] همت به علت خاموش شدن ماشین ، متوقف شدم ؛ فرهاد [ پس از پیاده شدن از ماشین ] تمامی شیشه های ماشین مرا خرد کرد و در همین زمان ، یکی از دوستانش ، با تماس فرهاد به محل آمد و با چاقو مرا تهدید کرد که اگر سوار ماشین نشوم مرا با چاقو می زند که به زور [ و در حالیکه همسرم نیز خودش را به محل رسانده بود ] ، مرا سوار ماشین فرهاد ( پژو 405 نقره ای رنگ ) کرده و به دفتر کارشان واقع در فلکه دوم صادقیه بردند و دست هایم را بسته [ و در داخل یکی اتاق ها زندانی کردند ] .

با توجه به اظهارات گروگان در خصوص آنکه در زمان انتقال وی به دفتر شرکت ، نفر سومی نیز در داخل شرکت حضور داشته ، کارآگاهان با انجام تحقیقات از دو متهم دستگیر شده موفق به شناسایی هویت نفر سوم به نام "کامبیز . ر" ( 30 ساله ) در منطقه اکباتان ـ شهرک بیمه شدند که این متهم نیز در ساعت 05:00 یکم خرداد دستگیر و به اداره یازدهم انتقال داده شد .

با دستگیری متهمان و آغاز تحقیقات در خصوص انگیزه آنها از اقدام به آدم ربایی ، متهم اصلی پرونده ( فرهاد . ع ) در بیان انگیزه خود از اقدام به آدم ربایی به کارآگاهان گفت : " این آقا ( گروگان ) به مدت چندین ماه است که نزدیک به 120 میلیون تومان ، به من بدهکار می باشد" .

متهم در ادامه اعترافات خود به کارآگاهان گفت : " از آنجائیکه [پیش از این] من به حمید [ و به عنوان یک دوست قدیمی ] اعتماد داشتم ، یک فقره چک سفید امضا در اختیارش قرار داده بودم اما وی از اعتماد من سوء استفاده کرده و بدون هرگونه هماهنگی و اطلاعی اقدام به خارج کردن پول از حساب من نموده و من نیز از این موضوع اطلاع نداشتم تا اینکه از بانک تماس گرفته و خبر خارج شدن پول ها از حساب را به من اطلاع دادند . پس از آن و در طول مدت این 10 ماه ، حمید دائما به من قول می دهد که پول مرا بازپس خواهد داد اما فقط وعده داده و هیچگونه اقدامی در زمینه بازپس دادن پول ها انجام نداده است تا اینکه اطلاع پیدا کردم که وی قصد دارد تا اقدام به اسباب کشی نموده و خانه اش را جابجا کند ؛ به همین علت از یکی از دوستانم به نام هدایت که چند روزی است [ به تازگی ] از شمال به تهران آمده ، درخواست کردم که همراه من به محل سکونت حمید بیاید ؛ حوالی ساعت 16:00 الی 16:30 بود که ناگهان چشمم به حمید افتاد که سوار بر یک دستگاه پژو پرشیا سفید رنگ در حال چرخیدن در اطراف محل سکونتش بود ؛ به محض دیدن حمید ، با ماشین مسیر حرکت او را مسدوده کردم تا فرار نکند اما با وجود برخورد [ شدید ] میان دو ماشین او پا به فرار گذاشت و من نیز به دنبالش رفتم ؛ حمید پس از فرار ، به سمت اتوبان [ شهید ] همت ، مسیر شرق به غرب ، حرکت کرد تا اینکه بعد از جنت آباد موفق شدم تا او را متوقف کنم".

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : " در حال حاضر و جهت انجام تحقیقات تکمیلی در خصوص نقش هر یک از متهمان در این آدم ربایی و همچنین بررسی صحت اظهارات متهمان پرونده بویژه متهم اصلی پرونده ، برای هر سه متهم پرونده قرار قانونی صادر و در اختیار اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته اند "./ل

برچسب ها: دستگیری ، آدم ربا ، پلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار