در میان داوران حاضر در جام جهانی کسانی وجود دارند که در نوجوانی سودای این را داشتند که روزی ستاره تیم ملی فوتبال کشورشان شوند و هر شب با این رویا به خواب می رفتند که یک روز جام جهانی حضور داشته باشند.


به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران استفان لانوی و هاوارد وب نمونه از داورانی هستند که آرزوی کودکی شان محقق شد وب که در بچگی علاقه زیادی به فوتبال داشت هیچ استعدادی در این زمینه نداشت و او حتی در تیم مدرسه شان هم جایی نداشت.

لانوی هم تا 20 سالگی تلاش کرد که وارد فوتبال حرفه ای شود اما او نیز ره به جایی نبرد تا به داوری روی بیاورد اما حکایت ویکتور کاسای داور مجاری با این دو کمی متفاوت است او از بچگی علاقه شدیدی به فوتبال داشت استعداد خوبی هم در این زمینه داشت تا جایی که در نوجوانی در آسیا از تیم های بزرگ کشورش توپ می زند و او را فرانتس پوشکاش کوچک می نامیدند اما روزی که در فینال مسابقات نوجوانان کاسای را روی نیمکت نشاندند تا پسر فرماندار شهر را به جای او به زمین بفرستند او تصمیم گرفت برای همیشه از فوتبال خداحافظی کند.

وی که می خواست از دنیای فوتبال دور باشد در دو راهی مربیگری و داوری بالاخره گزینه قضاوت را انتخاب کرد و در سال 2011 به عنوان برترین داور جهان معرفی شد./ق


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار