به گزارش
باشگاه خبرنگاران و به نقل از معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، فرشاد صمیمی افزود: بازی های رایانه ای حاضر در جشنواره گیم تهران براساس شاخص های مشخصی ارزیابی می گیرند و بهتر بود این آثار از نگاه رده بندی سنی نیز ارزیابی می شدند.
وی ،عامل اصل انتخابش به عنوان داور را ساخت 11 بازی رایانه ای دانست و ادامه داد : به دلیل فعال بودن در عرصه بازی سازی و ساخت 11 بازی رایانه ا ی(مقاومت،لانه شیطان1و2و3، کاروان آزادی و ...) و سه پروژه ای که در حال پایان است برای داوری برگزیده شده ام .
صمیمی ،عامل اصلی موفقیت بازی سازان خارجی در ساخت بازی ها رایانه ای را داشتن هدف مشخص در این عرصه دانست و اظهار کرد :شرکت های بازی ساز موفق خارجی عواملی زنجیروار همچون برنامه ریزی ، داشتن هدف و زمان بندی مناسبرا در برنامه کاری خود گنجانده اند در حالی که ساخت بازی های داخلی همچنان با بی برنامگی روبه ور هستند .
وی با یادآوری به اینکه بازی های رایانه ای باید با مخاطب ارتباط برقرار کند گفت :اگر بازی لذت بخش و گیرا نباشد ، تعداد دفعات ورود به بازی کم و گرافیک بازی با مخاطب ارتباط برقرار نکند بازی مناسبی نخواهد بود .
به گفته صمیمی،اکثر بازی های داخلی این شرایط فوق را دارند و به این دلیل نتوانسته رضایت مخاطب را جلب کند .
داور جشنواره بازی های رایانه ای تهران تاکید کرد :اکنون با پردازش ایده در بازی های بومی مشکل داریم و اکثر بازی های تولید شده نوعی کپی برداری از بازی ها خارجی است که اگر این شرایط ادامه داشته باشد به شرایط مطلوب در این صنعت نخواهیم رسید .
دومین جشنواره و نمایشگاه بین المللی بازی های رایانه ای تهران 6 تا 10 تیرماه در مصلای امام خمینی (ره) برپاست./ي2