مادران باردار در 3 ماهه دوم و سوم بارداری از ورزش های کمر اجتناب کنند.

به گزارش گروه علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، رئیس هیات پزشکی ورزشی استان یزد به مادران باردار توصیه کرد: در طي سه ماهه‌ي دوم و سوم حاملگي از ورزش‌هايي كه مستلزم صاف نگه داشتن پشت (كمر) است، خودداري کنند زيرا در اين حالت جريان خون به رحم كاهش مي‌يابد.
 
حمید رضا فلاح نژاد خطاب به مادران باردار افزود: مادران باردار از تمرين كردن با وزنه و وزنه برداري كه روي عضلات كمر فشار مي آورند، خودداري كنند.
 
وی با بیان اینکه تمرين كردن با وزنه براي بهبود تونيسيته عضلات بالا تنه و شكم لازم است مادران باردار ورزشکار استراحت و كشش عضلاني را در ابتدا و انتهاي برنامه‌ي ورزشي خود بگنجاند.
 
وی با تاکید بر رعایت رژیم غذایی مناسب در مادران باردار بیان داشت: مادران باردار سعی کنند از یک رژیم غذايي مناسب كه شامل ميوه، سبزي فراوان و كربوهيدرات‌هاي مركب است، استفاده کنند.
 
فلاح نژاد با اشاره به این که تغييرات فيزيكي در طي حاملگي مي‌توانند، توانايي‌هاي فرد را در ورزش تغيير دهند خاطرنشان ساخت: ريه ها و سيستم تنفسي در طي بارداري به طور طبيعي سرعت تنفس زياد مي‌شود، به همين علت بدن تلاش بيشتري مي‌كند، تا اكسيژن كافي را براي جنين در حال رشد و نمو به دست آورد. اين مساله مي‌تواند، ميزان اكسيژن موجود براي ورزش را كاهش داده و موجب كاهش استقامت و از نفس افتادن شود./عط
برچسب ها: شکم ، ورزش ، استقامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار