مدیر عامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران گفت: عامل حدود 80 درصد آلودگی هوا منابع متحرک هستند.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران ،رضوی افزود : مراجعه به موقع خودروها به مراکز معاینه فنی می تواند تاثیر به سزایی در کاهش آلودگی هوا داشته باشد که امیدوارم در این راستا هرچه سریع تر شاهد اصلاح قانون معافیت 5 ساله خودروها از دریافت معاینه فنی باشیم.
رضوی با بیان این مطلب اظهار کرد: سهم موتورسیکلت ها در آلودگی هوای تهران 5/25 درصد، خودروی های شخصی 49/34 ، وانت ها 7/26 درصد، تاکسی ها 8 درصد و کامیونت ها 17/1 درصد است، این در حالیست که به دلیل معافیت 5 ساله خودروها از دریافت معاینه فنی هیچ کدام از مراکز ما به اندازه ظرفیتشان مراجعه کننده ندارند.
مدیر عامل ستاد مرکزی معاینه فنی همچنین از مسئولان خواست برخورد قاطع با خودروهای فاقد برگه معاینه فنی به طور مستمر در طول سال صورت گیرد تا دیگر تنها در شرایط خاص شهروندان مجبور به مراجعه به مراکز معاینه فنی نشوند و گفت: چرا باید حتما یک فشاری باشد تا همه برای دریافت معاینه فنی مراجعه کنند ؟ چرا باید وقت و زمان شهروندان در صف های طولانی هدر رود .
وي با بیان اینکه پیش بینی می شود با اجرای طرح برخورد با خودروهای فاقد برگه معاینه فنی در سفرهای تابستانی درصد مراجعات شهروندان به مراکز افزایش یابد گفت: چنانچه با افزایش مراجعه مواجهه شویم این آمادگی در تمام مراکز وجود دارد که ساعات کار افزایش یابد./ل
برچسب ها: آلودگی ، تهران ، معاینه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار