گلمکانی با بیان اینکه بیش از 7 هزار معلول عضو کانون معلولان شهرداری تهران هستند، گفت: به زودی مناسب سازی خانه اي معلولان در قالب طرح مناطق در سطح 374 محله شهر تهران آغاز می شود.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران ،محمد مهدی گلمکانی در خصوص اقدامات شهرداری تهران برای معلولان اظهار کرد : شهرداری تهران برای رفاه حال معلولان برنامه های متعددی را در نظر گرفته که یکی از آن ها تشکیل کانون معلولان در سطح محلات شهر تهران است.
وی در ادامه با بیان اینکه در کانون معلولان شهر تهران ، بیش از هفت هزار عضو وجود دارد ، هدف از تشکیل کانون معلولان را استفاده از ظرفیت معلولان در ارتقای سلامت شهر و جامعه عنوان کرد. مدیر کل سلامت شهرداری تهران با اشاره به اینکه همیشه برداشت عمومی جامعه بر این است که معلولان نیازمند خدمت هستند، گفت : این در حالی است که آن ها از ظرفیت بالایی برخوردار بوده و می توان در کانون معلولان از ظرفیت آنها برای ارتقای سلامت جامعه بهره برد.
گلمکانی خاطرنشان کرد: در کانون معلولان افراد نخبه،محقق، دانشگاهی و مجرب وجود دارند که همانند یک شهروند عادی در سرای محلات و خانه های سلامت به فعالیت می پردازند.
وی اضافه کرد: برای خدمات دهی بهتر به معلولان شورای راهبردی معلولین را نیز در قالب یک ستاد راه اندازی کردیم که تاکنون جلسات خوبی با خود به همراه داشته و از مدیران محلات و معاونان مختلف تشکیل شده که با حضور این افراد در شورا، پیگیر حقوق معلولین بوده و امکان استفاده از ظرفیت آنها را در بحث مدیریت شهری مطرح کرده ایم.
مدیر کل سلامت شهرداری تهران با اشاره به برگزاری نشست هایی در زمینه معلولان با معاونت شهرسازی بیان کرد: در قالب این نشست ها با شورای راهبردی معلولان بحث مناسب سازی معابر شهر تهران مطرح و پیگیری می شود. گلمکانی افزود: شورای راهبردی معلولان نشست هایی را نیز با معاونت حمل و نقل و ترافیک در بحث مناسب سازی اتوبوس ها، مترو و غیره برای رفاه حال معلولان در رفت و آمدهای شهری برگزار کرده که در این خصوص همکاری های خوبی نیز تاکنون به انجام رسیده و در حال حاضر 10 اتوبوس برای معلولان مناسب سازی شده است.
وی در ادامه به نشستی که با معاونت اجتماعی فرهنگی شهرداری برای برگزاری برنامه های فرهنگی به انجام رسیده اشاره کرد و گفت: در این نشست ها نظرات معلولان در احداث مجتمع عظیم قمر بنی هاشم مورد توجه قرار گرفت، همچنین قرار شد اعضاء کانون های معلولان با شهرداران نواحی برای مناسب سازی های مناسب شهر همکاری لازم را به عمل آورند.
مدیر کل سلامت شهرداری تهران افزود: معلولان در برنامه های مختلف فرهنگی، همایش ها، سمینارها، برنامه های مختلف ورزشی مانند کوهپیمایی شرکت می کنند و همچنین در قالب همکاری با شهرداران نواحی به مستند سازی پرداخته و مستندات خود را در اختیار شهرداران برای رفع معایب و مناسب سازی لازم شهر قرار می دهند.
گلمکانی در بخش دیگری از سخنانش به همکاری اداره کل سلامت با بسیج شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: در قالب این همکاری که از سال گذشته آغاز شده، هم اکنون در منطقه 14 تمامی منازل معلولان شناسایی شده و در حال مناسب سازی منازل آنها هستیم که این اقدام با الویت بندی در حال انجام است یعنی در ابتدا منازلی که بیش از یک معلول در آن زندگی می کنند مناسب سازی شده و سپس سایر منازل مناسب سازی می شوند.
 وی اضافه کرد: همچنین مناسب سازی خانه های معلولان در قالب برنامه "طرح مناطق" نیز قرار است به زودی آغاز شود که طی آن تمامی منازل معلولان در سطح شهر مناسب سازی می شوند.
برچسب ها: معلولان ، شهرداری ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار