رئیس جمهور چین وارد هنگ کنگ شد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سی سی تی وی ؛  15 سال از زمان بازگشت هنگ کنگ به زیر حاکمیت چین سپری می شود. هو جینتائو، رئیس جمهور چین به همین مناسبت به هنگ کنگ سفر کرده است .

 وی ساعتی پیش وارد فرودگاه بین المللی هنگ کنگ شد. برای این سفر 2 روزه هو جینتائو به هنگ کنگ ، برنامه های ویژه ای درنظر گرفته شده است. این سفر بلندپایه ترین مقام چینی به هنگ کنگ بسیار مهم تلقی می شود. این سفر گویای اهمیتی است که هنگ کنگ برای چین دارد.

هو جینتائو پس از فرود هواپیمایش در فرودگاه بین المللی هنگ کنگ ضمن ابراز خوشحالی از حضورش در هنگ کنگ گفت:« پس از گذشت 15 سال از بازگشت هنگ کنگ به چین ، شاهد پیشرفتهای بسیاری در این منطقه هستیم. پکن همچنان درباره هنگ کنگ سیاست یک کشور و دو نظام را دنبال می کند. ما بهترین آرزوها و سلامها را برای مردم هنگ کنگ داریم.»

کمیته انتخابات هنگ کنگ 4 ماه پیش فرماندار کل جدید این منطقه را انتخاب کرد. هنگ کنگ به صورت رسمی اعلام کرد سی وای لونگ توانسته است ششصد و هشتاد رای از مجموع یک هزار و یکصدو سی و دو رای به صندوق انداخته شده در کمیته انتخاباتی هنگ کنگ را به خودش اختصاص بدهد و درنتیجه فرماندار کل جدید این منطقه ویژه خواهد بود. این کمیته انتخاباتی در هنگ کنگ یک هزار و دویست عضو دارد. چین به شدت خواهان حفظ کنترل خود بر هنگ کنگ است.

 هنگ کنگ در سال 1997 تحت حاکمیت چین قرار گرفت. از نظام حکومتی هنگ کنگ با عنوان «یک کشور، دو سیستم» یاد می شود. هنگ کنگ، منطقه اداری ویژه چین است که خودمختاری زیادی دارد. هنگ کنگ ، واحد پولی خاص خودش را دارد و قوانین آن با چین متفاوت است. اما چین بر مسائل مربوط به روابط خارجی و حوزه دفاعی هنگ کنگ کنترل دارد. هنگ کنگ 7 میلیون جمعیت دارد.

 دولت چین به مردم هنگ کنگ قول داده است که در سال 2017 به مردم این منطقه اجازه خواهد داد خودشان در انتخابات شرکت کنند و به صورت مستقیم فرماندار کل هنگ کنگ را انتخاب کنند. اما مردم هنگ کنگ می گویند که باید این کار بسیار سریع انجام شود.
برچسب ها: هو جینتائو ، چین ، هنگ کنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار