دبیر اجرایی همایش امر به معروف و نهی از منکر و حقوق بشر گفت: همایش امر به معروف و نهی از منکر به همراه فراخوان مقاله در حال برگزاری است.

علی نبی پور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران افزود: سلسله همایش هایی با رویکرد متعال فقه اسلامی و حقوق بشر تاکنون برگزار شده است.
وی ادامه داد: دومین همایش امر به معروف و نهی از منکر و حقوق بشر با حضور صاحب نظران و اساتید این حوزه به همراه ارائه مقالات برگزار می شود.
نبی پور با بیان این مطلب که موضوعات فراخوان مقاله در سه مبنا طرح شده گفت: مفهوم شناسی، مبانی و جایگاه فقهی و حقوق با حقوق بشر از جمله محورهای مطرح شده برای دریافت مقالات است.
دبیر اجرای جشنواره با تاکید بر اینکه محور نسبت شناسی امر به معروف و نهی از منکر با حقوق بشر بیشتر مورد توجه است ، افزود: امر به معروف و نهی از منکر و رابطه آن با حریم خصوصی افراد، اصل آزادی، حق تعیین سرنوشت همزیستی مسالمت آمیز، امنیت و توسعه از جمله موضوعات فراخوان مقاله است.
وی اظهار داشت: این همایش به همت موسسه آموزش و پژوهش امام خمینی (ره) و با مشارکت و همکاری مراکز علمی چون معاونت پژوهشی حوزه علمیه، دانشکده حقوق دانشگاه تهران،‌شهید بهشتی، ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر اواخر فصل پاییز برگزار می شود.
گفتنی است مقالات ارائه شده به همایش و مصاحبه های صاحب نظران در قالب کتابی جمع آوری می شود./ل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار