دبیر اجرایی گفتمان های دینی سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت:40 هزار گفتمان دینی در کشور با محوریت فرمایشات و توصیه های مقام معظم رهبری در سال جاری برگزار می شود.

علیرضا مزروعی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران افزود: مدل گفتمان دینی که نوعی هم اندیشی و تبادل نظر در قالب ارتباط دو سویه است با الهام از سیره معصومین (ع) اجرا می شود.
وی با بیان اینکه امسال گفتمان سازی در دستور کار اجرای این طرح قرار گرفته است افزود: گفتمان سازی با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری انجام می شود.
مزروعی در این باره تصریح کرد: ادارات تبلیغات اسلامی استانهای مختلف کشور براساس نیازهای بومی گفتمان های دینی، موضوعات متناسب با آن استان را برگزار می کنند.

*بومی سازی گفتمان های دینی
مزروعی گفت: یکی دیگر از برنامه های سازمان تبلیغات اسلامی در راستای اجرای گفتمان های دینی، بومی سازی موضوعات این جلسات است.
وی با بیان این مطلب که هر استان نیازهای ویژه ای دارد افزود: بررسی غله های فکری و نوع آسیب های اجتماعی جمعیت شیعه و سنی در هر استان در برگزاری گفتمان های دینی موثر است.
دبیر اجرای گفتمان های دینی گفت: گفتمان های دینی در مناطق محروم چون زاهدان در راستای تعامل افکار و اندیشه های شیعه و سنی با محوریت قرآن کریم برگزار می شود.
وی با اشاره به موفقیت این گفتمان ها در مناطق سنی نشین گفت: گفتمان های دینی در مساجد اهل سنت به منظور ایجاد وحدت با محوریت قرآن برگزار می شود./ل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار