سرمربی تیم کاراته کره جنوبی گفت: مسابقات لیگ جهانی از اهمیت بالایی برای فدراسیون جهانی برخوردار است و از همین رو قهرمانی ایران در این مسابقات ارزش زیادی داشت.

احمد صافی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: قهرمانی ایران در لیگ جهانی اندونزی (سوم و چهارم تیرماه) از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است چراکه این رقابت ها جایگاه ویژه ای برای فدراسیون جهانی دارد از همین رو مسئولان فدراسیون جهانی در این مسابقات حضور می یابند.

وی تصریح کرد: اگر نگاهی به سایت فدراسیون جهانی بیاندازیم خواهیم دید که نتایج مسابقات کاراته وان اندونزی در بالای صفحه آمده است و نام ایران به عنوان قهرمان این رقابت ها و ریاست فدراسیون جهانی درج شده است که این مسئله جای خوشحالی دارد.

*مسابقات کاراته وان سطحی بالاتر از آسیا دارد

صافی در مورد سطح مسابقات کاراته وان اندونزی خاطرنشان کرد: این مسابقات سطح خوبی دارد با توجه به اهمیت این رقابت ها و تأثیر آن برروی رنکینگ کاراته کشورها، تیم های آسیایی و اروپایی با ترکیبی کامل و قدرتمند در این رقابت ها شرکت می کنند و تیم ایران نیز با ترکیبی کامل و یا حتی اضافی در این رقابت ها شرکت کرد و نتایج درخور توجهی به دست آورد هرچند در برخی اوزان نتوانستیم آنطور که باید ظاهر شویم.

*برخی تیم ها قدر آسیا غیبت داشتند

سرمربی تیم ملی کاراته کره جنوبی در مورد حضور تیم های مختلف در این رقابت ها گفت: تیم هایی همچون چین، تایوان، قزاقستان و ازبکستان که از حریفان ایران در مسابقات آسیایی ازبکستان، 24 تا 27 تیر هستند در لیگ جهانی اندونزی شرکت نداشتند که نباید از آنها غافل شویم!

صافی در مورد کاراته ایران افزود: کاراته ایران قدرت بالایی دارد و در مسابقات کاراته وان اندونزی نیز مدال های خوبی به دست آورد و قهرمان شد، این رقابت ها سطحی بالاتر از آسیا دارد ولی باید توجه داشته باشیم که از اصل قضیه غافل نشده و مسابقات آسیایی را فراموش نکنیم.

وی ادامه داد: اگر کاراته ایران در مسابقات آسیایی نیز عملکردی مطلوب داشته و سکوی نخست را به خود اختصاص دهد یعنی روند رو به رشد داشته است در غیر این صورت روند رو به رشدی را شاهد نخواهیم بود.

*بانوان عملکرد خوبی داشتند

رئیس سابق کمیته مربیان فدراسیون کاراته درمورد عملکرد بانوان کاراته کشورمان در رقابتهای لیگ جهانی اندونزی خاطرنشان کرد: بانوان کشورمان در جریان مسابقات اندونزی علمکرد مطلوبی داشتند و توانستند قهرمان کاتای تیمی شوند.

صافی تصریح کرد: در کومیته بانوان نیز در برخی اوزان خوب بودیم ولی در تعدادی دیگر این طور نبود و این مسابقات در چند وزن ، زنگ خطری برای کاراته بانوان به شمار می آمد.

وی افزود: بانوان کاراته کای ایران به تجربه بیشتری نیاز دارند بطور حتم در صورت داشتن تجربه بیشتر می توانیم نتایج بهتری در کاراته بانوان بدست آوریم.

*برای قهرمانی در آسیا حداقل 5 طلا می خواهیم

صافی در مورد مسابقات آسیایی ازبکستان گفت: این مسابقات هفته پایانی تیرماه در ازبکستان برگزار می شود و تیم ها همگی برای کسب مدال به این میدان می آیند ایران برای قهرمانی دراین رقابت ها حداقل به 5 مدال طلا نیاز دارد.

سرمربی تیم ملی کاراته کره جنوبی در خصوص عملکرد این تیم در مسابقات لیگ جهانی اندونزی خاطرنشان کرد: تیم کاراته کره جنوبی با شش ورزشکار در کاراته وان اندونزی شرکت کرد و توانستیم در این رقابت ها به یک مدال طلا و یک مدال نقره دست یابیم که عملکرد وی مطلوب است و از کاراته کاهای تیم خود رضایت دارم.

*با تیم دانشگاه در وردکاپ کره جنوبی شرکت می کنیم

 سرمربی تیم کاراته دانشگاه آزاد اسلامی از حضور نمایندگان تیم دانشگاه آزاد اسلامی در ورلدکاپ کره جنوبی خبر دادو گفت: این مسابقات اواخر مرداد در بوسان برگزار می شود با توجه به پیشرفت کاراته کره جنوبی در سال های اخیر ، توانستیم میزبانی ورلد کاپ را بدست آوریم پیش بینی می کنیم این مسابقات با حضور نمایندگان 40 کشور در بوسان برگزار شود.

صافی افزود: سعی می کنم در هر کجا که هستم نماینده شایسته ای برای کشورم باشم اکنون نیز به خاطر تعامل بیشتر ایران با فدراسیون جهانی و گسترش رباط بین المللی با تیم دانشگاه آزاد اسلامی در ورلد کاپ کره جنوبی شرکت می کنیم./مح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار