شهردار منطقه 21 گفت: در سومین جلسه کمیته زیست محیطی این منطقه بر آن شد تا طرح اجرای جهادی توسعه فضای سبز به اجرا درآید.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران سلیمی افزود: این جلسه با حضور مدیران ارشد شهرداری منطقه 21 رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران و دبیران شورایاری 17 محله این منطقه در سالن جلسات مدیریت بحران منطقه 21 برگزار شد.
وی در ادامه بیان کرد:‌ منطقه 21 به لحاظ موقعیت جغرافیایی و کاربردی های آن در بین مناطق 22گانه شهرداری تهران در موقعیت بسیار ویژه ای قرار دارد.
سلیمی در ادامه به بافت منطقه اشاره کرد و گفت: 30 درصد بافت این منطقه صرفا صنعتی است، 30 درصد دیگر آن نظامی و مابقی آن مسکونی و خدماتی اختصاص دارد که وجود صنایع بزرگ تولیدی کشور در این منطقه چالش های فراوانی را برای شهروندان به وجود آورده است با حضور صنایع در میان بافت مسکونی، نظامی و خدماتی از یک سو تهدید و از سوی دیگر فرصت به شمار می آید آنچه در این منطقه حائز اهمیت است آن است که باید برنامه ریزی های مدون  و کاربردی تهدیدات به فرصت تبدیل شود.
سلیمی در  ادامه مشکلات زیست محیطی از آلودگی های هوایی پسماندهای خشک و... حاصل از وجود صنایع را یکی از مهمترین چالش های این منطقه برشمرد و گفت: فعالیت صنایع بزرگ تولیدی به ویژه خودروسازی، دارویی، مواد غذایی و چاپخانه ای مشکلات زیست محیطی بسیاری برای محله های همجوار به وجود آورده است.
معضلاتی را که اگر به موقع به آن توجه نشود سلامتی شهروندان این منطقه را بیش از پیش به خطر خواهد انداخت این موضوع یک واقعیت انکارناپذیر است که باید مودر توجه همه دستگاه های مربوطه قرار بگیرد.
وی تشکیل کمیته زیست محیطی در منطقه 21 را راه حلی مناسب برای شناسایی مشکلات زیست محیطی منطقه عنوان کرد و در ادامه بیان کرد: تعامل مدیران صنایع با مدیریت شسهری در این منطقه را در اجرای طرح های زیست محیطی مثبت ارزیابی کرد و اجرای طرح جهادی توسعه فضای سبز منطقه را یکی از اقدامات موثر در مدیریت شهری منطقه 21 است که دراین راستا مناطق 21 و 22 به عنوان ریه های شهر تهران به حساب می آیند به همین منظور با اجرای طرح جهادی و کاشت  انواع درختان به ویژه در جاده مخصوص  توسعه فضای سبز را در دستور کار خود قرار داده شد.
امید ما آن است که در سال های آتی سرانه های فضای سبز با توجه به اقدامات صورت گرفته به طور  چشمگیری افزایش یافته تا شهر و شهروند از نتایج مثبت آن برخوردار شوند.
* احداث بوستان 6 هزار هکتاری به نام دانش و طبیعت
شهردار منطقه 21 در ادامه جلسه فوق گفت: تشکیل این کمیته اقدام ارزنده ای است که این منطقه در بین مناطق 22 گانه شهر تهران اقدام به آن کرده است، این منطقه با تشکیل این کمیته نشان داد که توجه ویژه ای به یکی از مهمترین معضلات شهر تهران که همان مسائل زیست محیطی است توجه ویژه ای داشته و هم راستا با فعالیت های این کمیته که بسیار هم اثر بخش بوده اقدامات عمرانی مهمی از جمله جمع آوری آب های سطحی، توسعه فضای سبز و ترغیب صنایع به احداث تصفیه خانه انجام داده است.
در ادامه این نشست عضو شورای اسلامی شهر تهران پیشنهاد احداث پارک 6هزار هکتاری به نام دانش و طبیعت با رویکرد توجه به مسائل زیست محیطی را ارائه کرد که مورد استقبال شهردار منطقه قرار گرفت.
در پایان این نشست مدیران ارشد شهرداری منطقه از پروژه های جمع آوری آب های سطحی، درختکاری حاشیه جاده مخصوص تقاطع غیرهمسطح ایران خودرو، کاروانسرا سنگی و مجموعه ورزشی شهرک دانشگاه بازدید کردند.
* اجرای ایمن سازی بر روی پل کن
وی در گزارش دیگری تصریح کرد: با توجه به وقوع تصادفات مکرر بر روی پل رودخانه کن واقع در بزرگراه شهید لشگری به علت عدم وجود حفاظ کناری بر خطوط تندرو و ریزش دیوار کناری پل با انجام عملیات مقاوم و ایمن سازی و اجرای دیواره صلب به عنوان حفاظ کناری و ایمن سازی اقدام کرده است.
* بازدید اعضای کانون خانه سلامت از موزه خواهر
سلیمی گفت: هدف از برگزاری این اردو آشنایی نسل امروز با آثار تاریخی کشورمان است این اردو در قالب برگزاری اردوهای تفریحی از اماکن و موزه های تاریخی کشورمان با حضور نسل جوان و نوجوان است.
* برگزاری جشن سردار عشق در مساجد
وی در گزارش دیگری اذعان داشت: همزمان با میلاد با سعادت حضرت سجاد(ع) جشنی با عنوان سردار عشق برگزار که این مراسم با حضور شهروندان محلات 6 گانه ناحیه 3، مدیران محله شورایاران و مدیران شهری ناحیه 3 برگزار شد در این جشن مسابقه فرهنگی، سرود و اهدا جوایز به افرادی که نامشان سجاد بود برگزار شد./ل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار