رئیس جمهور گفت: بازی های رایانه ای ابزاری قدرتمند برای انتقال فرهنگ و اثرگذاری در زمینه های فرهنگی است.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، محمود احمدی نژاد  روز پنج شنبه در حاشیه بازدید از دومین جشنواره و نمایشگاه بین المللی بازی های رایانه ای تهران در جمع خبرنگاران گفت: از طریق بازی ها شخصیت سازی، هویت سازی و اخلاق سازی صورت می گیرد و به وسیله بازی ها می توان نظام ارزشی و معیارهای ارزشی را در یک جامعه منتشر کرد.

احمدی نژاد با بیان اینکه ما از یک فرهنگ بسیار غنی و یک اندیشه جامع ارزشمند برخوردار هستیم، گفت: تاریخ، نوع نگاه و شخصیت های اسطوره ای کشور ما و همچنین حوادث مهمی که دراین کشور در طول تاریخ رخ داده، ظرفیت بسیار مهمی برای انجام یک کار فرهنگی گسترده و اثرگذار ایجاد کرده است.

رئیس جمهور اظهار داشت: امروز از دیدن این همه ابتکار ، نوآوری و حضور خلاق متخصصان و جوان های ایرانی در فضای مجازی خوشحال شدم.

وی اظهار داشت: امروزه بازی هایی که در فضای مجازی انجام می شود بر بازی هایی که در محیط واقعی اتفاق می افتد،‌ غلبه کرده است و در دوره ارتباطات بخش مهمی از وقت مردم در فضای مجازی سپری می شود.

رئیس جمهور در ادامه گفت: در زمان حاضر بازی ها و به ویژه بازی های نرم افزاری تبدیل به یک عنصر ثابت و اثرگذار و البته یک کار بسیار بزرگ فرهنگی شده است.

وی با بیان اینکه تا 2 یا 3 سال پیش ما فقط از تولیدات دیگران در زمینه بازی های رایانه ای استفاده می کردیم ،‌گفت: هم اکنون شاهد فعالیت قابل توجه جوانان ایرانی در زمینه تولید انبوه این گونه بازی ها در داخل کشور هستیم و شاهدیم که در این زمینه ابتکارات و نوآوری های زیادی ایجاد شده است.

رئیس جمهور گفت: دو سه سال قبل دولت در شورای انقلاب فرهنگی بنیاد بازی های رایانه ای را تاسیس کرد و بودجه خوبی به آن اختصاص داد و این بنیاد نیز از سازندگان و تولیدکنندگان ایرانی بازی های رایانه ای به خوبی حمایت کرد.

احمدی نژاد با بیان اینکه کارهای خوبی در کشور در زمینه تولید بازی های رایانه ای انجام شده و قطار آن با شتاب خوبی به راه افتاده است، گفت: طبق گزارشاتی که برخی تولید کنندگان ارائه کرده اند خریداران فراوانی در بازارهای بین المللی سراغ محصولات و بازی های رایانه ای ایرانی آمده اند و بازی های رایانه ای تولید متخصصان ایرانی امروز در بازارهای بین المللی جای خوبی برای خود باز کرده و این فضا در حال گسترش است.

وی در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد تا در کشور به مرحله ای برسیم که نوجوانان و جوانان زمانی خواستند بخشی از وقت خود را پای دستگاه رایانه به بازی بگذرانند، از یک بازی ایرانی با مفاهیم انسانی، توحیدی و اخلاقی، استفاده کنند./پ2


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار